Az indiai illetőségű középcsapat kétségtelenül az első barcelonai teszt pozitív meglepetése volt. Nico Hülkenberg csak egyetlen napra ült a VJM09-be, mégis a teljes hét második legjobb körét futotta meg, szuperlágy abroncsokkal jobb időt teljesített, mint Kimi Raikkönen és a Red Bullok ultralágy keveréken. Sergio Perez és a két napon vezető tesztpilóta, Alfonso Celis szintén az összesített táblázat első hét helyezettje között zárt. Ráadásul a csütörtökön harmadik legjobb kört megfutó Celis nyilatkozatában a megbízhatóságot is dicsérte.
„Zsúfolt nap volt sok, az aerodinamikára és procedúrákra irányuló munkával. Az autó újra nagyszerű megbízhatóságot mutatott, és sikerült tartanunk magunkat az előzetes tervhez bárminemű jelentősebb probléma nélkül” – mondta Celis az istálló sajtóközleményében. A csapat elárulta, a 19 éves mexikói számára a teszt egyben felkészítés volt, azokkal a feladatokkal ismertették meg, amelyeket az év folyamán első szabadedzéseken kell majd elvégeznie, a tartalékversenyző ugyanis többször lehetőséget fog kapni.
Tom McCullough, a csapat vezető versenymérnöke pozitívan tekintett vissza az első tesztre: „Produktív négy napunk volt, jó előrelépéseket tettünk az új konstrukció megértését illetően. Így jó pozícióba kerültünk, hogy a maximumot hozzuk ki a tesztelés utolsó négy napjából, melyekre jövő héten kerül sor.”
Ettől független, a Force India csapatvezetőjével, Vijay Mallyával kapcsolatos hír – aki a 60 életévet túllépve fokozatosan visszavonul üzleti tevékenységeitől –, hogy kiszáll alkoholos italokat gyártó cégéből, a United Spirits vállalatból. A GMM értesülései szerint Mallya kilépéséért 75 millió dollárt fizet a Diageo csopotr, amely az elmúlt időszakban az indiai üzletember távozásáért küzdött. Eközben azonban a Diageo egyik márkája, a Smirnoff további öt évvel meghosszabbította szponzori szerződését a Force Indiával. Ennek értelmében évi 15 millió dollárral járulnak hozzá az istálló költségvetéséhez.