DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Hamilton az összes létező szabályra kiakadt

V12-es motor, kézi sebességváltó, 100 kilóval könnyebb autók és nagyobb beleszólás a szabályalkotásba - ez lenne az F1-es álom Lewis Hamilton számára, aki rendesen beszólt a sportnak.

A szerdai tesztnap délutánján Lewis Hamilton is autóba ült Barcelonában, ám egyáltalán nem a pályán nyújtott formájával hívta fel magára a figyelmet, hanem azzal a kirohanással, amit a tesztnap végeztével tett a média képviselői előtt.

Hamilton véleményét kikérték az idén és jövőre érkező új szabályokról, a Mercedes britje pedig mindenki tudomására adta, hogy egyikkel sincs kibékülve, az új időmérős rendszertől a nehezebb autókon át motorokig.

1



„Ez nevetséges” - reagált arra, hogy az autók tömege 2017-re újabb 20 kg-mal nő, ráadásul a minimumsúlyt immár az abroncsok nélkül mérik majd. „Nagyon jók voltak az autók 600 kilósan is, és azt a gumik is könnyebben tudták kezelni. Minél nehezebbé teszik az autókat, annál jobban megerőlteti az a gumikat, amelyek így még rosszabbnak fognak érződni. Így pedig csak még nagyobb nyomás nehezedik a Pirellire, hogy jobb abroncsokat gyártson.”

„Nem is kellene sokat változtatni az autókon ahhoz, hogy három másodperccel gyorsabbak legyenek, egyszerűen csak tegyék őket könnyebbé. Jelenleg extranehezek.”

A brit ezt követően az 1980-as évek nosztalgiájába révedt, és az F1 szabályrendszerének akkori állapotát fogalmazta meg saját ideáljaként.

„Egyáltalán nem gondolom, hogy a szabályok rendben lennének, és akkor is ezt mondanám, ha öt csapat harcolna az élen. Én másmilyen autót szeretnék. Én sem tudom megadni az összes választ, viszont az autót illetően megvannak a preferenciáim.”

CcAOXY3W0AAefmy

„Nem akarok nagyon belemászni, mert azzal csak vihart kavarok, és magamnak csinálok bajt" - mondta, majd mégis belemászott. "De szeretnék V12-es motorokat és szélesebb gumikat. A minap láttam egy képet egy régi Ferrariról, aminek az oldalszekrényei rendkívül alacsonyan voltak - a karosszéria alapján a ’80-as évek közepén készült autó lehetett. Kinézetre nagyon menő volt, széles tengelyekkel - azok voltak a szép napok!”

„Egyszerűen szeretem, ahogyan az akkori autók kinéztek. A botváltókat is hiányolom, de persze azokhoz az időkhöz sosem térünk vissza. 2008 még egy nagyszerű év volt, amikor végig egy másik csapat ellen harcolhattunk. Persze azóta is voltak nagyszerű csaták, de több kellene belőlük. Egy ideje már bármilyen döntést is hoznak a sportban, azok nem működnek.”

Dppi_00115020_192_1

Ezek után már az sem meglepő, hogy Hamilton az idén debütáló új kvalifikációs lebonyolításért sem rajong, és külön nehezményezi, hogy a versenyzők véleményét sohasem kérik ki a szabályalkotásnál.

„Nem hiszem, hogy ez sok mindenen változtatna. Persze remélem, hogy mégis fog, és mindannyian jól meglepődünk. Szerintem majd csak jobban kell koncentrálnunk, hogy biztos köröket fussunk, és eközben minden autó a pályán lesz, ami tetszhet a nézőknek” - próbált valami pozitívumot találni az időmérő módosításban.

„De úgy gondolom, hogy a versenyzőket jobban be kellene avatni a szabályalkotásba. Nekünk is vannak ötleteink, amelyek ezeknél jobbak lehetnek. Mi tudjuk igazán, hogy mely dolgok nem jók az autókban, és különösen azok a versenyzők vannak ezzel tisztában, akik már 10-15 éve a mezőny tagjai. Rengeteg különféle szabályváltozáson átestünk, és tisztán látjuk, hogy melyek működtek, és melyek nem.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: