DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Exkluzív: Grosjean nem bánja, hogy nem ment a Renault-hoz

Nem alakult túl jól a barcelonai teszt hétfői nyitónapja az újonc Haas istálló számára, Romain Grosjean ennek ellenére kivirultan járt-kelt a paddockban. A francia pilóta áradozott az új amerikai formációról, s bármennyire próbálták kihúzni belőle az ellenkezőjét, kitartóan bizonygatta, hogy nem bánta meg a csapatváltást.

Grosjean 31 körrel zárt a napot, miután a VF-16 típusjelű konstrukcióról leszakadó első szárny miatt idő előtt be kellett fejeznie a száguldozást. A Lotustól igazolt, egész eddigi pályafutását a jelenleg épp újra Renault név alatt futó enstone-i alakulatnál töltő pilótát a legkevésbé sem zaklatták fel a történtek.

„Az autót jónak éreztem, márpedig az első benyomás nagyon fontos. A beállításokkal egyáltalán nem játszadoztunk, inkább az volt a cél, hogy minél nagyobb távot tegyünk meg. Sajnos ez nem jött össze, de egyáltalán nem vagyok csalódott. Ez egy kis csapat, de komoly erőforrásaink vannak és nagyon hamar megértettük, hogy mi volt a probléma forrása. Holnapra már el is készül a javítás, amellyel 99 százalékig biztos, hogy megoldjuk ezt a gondot” – mondta a hétfő esti sajtóbeszélgetésen a francia versenyző.

Dppi_00216002_128



Mivel Grosjean tavaly Mercedes-erőforrással versenyzett a Lotusnál, a Haas autóját pedig Ferrari-szív hajtja, a pilótának egyedüliként van rálátása a két hajtáslánc közötti különbségről. Amikor erről kérdezték, huncut mosollyal a fején jegyezte meg, hogy „erről bizony nem árulhatok el túl sokat”, majd hozzátette: ” Vannak különbségek, ez tény, hiszen két eltérő filozófia mentén készült hajtásláncról van szó. Alapvetően mindkettőt nagyon jónak érzem, vezethetőség terén is rendben vannak. Mivel az előszezonbeli tesztek során még nem minden üzemel száz százalékon, ezért ilyenkor még nagyon nehéz felmérni a különbségeket.”

Grosjean dicsérte az amerikai nagyvállalkozó, Gene Haas által éltre hívott új formációt, hangsúlyozva azt, hogy „a csapat nagyon gyorsan összerázódott, gördülékenyen mennek a dolgok és a garázsban körbenézve is jól látható, hogy mindenki tudja a dolgát”. Mivel a Lotus a távozása után vált – újra – a Renault gyári csapatává, sokan azóta is forszírozzák, hogy hibát követett el a csapatváltással. A sajtóhad természetesen újra, immáron sokadszorra is megpróbálta kicsikarni a versenyzőből, hogy megbánta döntését, ám a 29 esztendős pilóta továbbra is tartja magát korábbi állásfoglalásához.

Dppi_00216002_275

„Nem”- vágta rá határozottan arra a kérdésre, hogy bánja-e valamennyire a tulajdonosváltás előtt meghozott döntését. „Ha egyszer eldöntök valamit, akkor kitartok a döntésem mellett és nem bánok semmit. A mai nap csak megerősítette bennem ezt. Egy új csapat színeiben vittünk pályára egy vadonatúj autót, ami rendkívül különleges érzés volt. Az egész projekt roppant érdekes. Boldog vagyok, hogy a Renault visszatért a Forma-1-be, ez nagyon sokat jelent a csapatnak és a sportnak is, de csak megerősíteni tudom, hogy egyáltalán nem bánom a váltást.”

Haasék elsősorban a csapatfőnöki tisztséget betöltő Günther Steiner révén az utóbbi időben számtalanszor hangoztatták, hogy nem létszámgyarapító alakulatnak érkeznek a Forma-1-be. A különítménynél abban reménykednek, hogy autóik gyakran megfordulnak majd a pontszerzők között és Grosjean is hisz abban, hogy ez a cél nem a valóságtól elrugaszkodott.

„Igen, természetesen szeretnénk gyakran pontokat szerezni. Itt van mindjárt Melbourne, ami egy olyan verseny, ahol ha eljutsz a célig, biztosan nagyon közel vagy a legjobb tízhez. Nekem sajnos ez eddig nem túl gyakran sikerült, de hiszek abban, hogy most meg tudjuk csinálni” – fogalmazott a pilóta, aki a keddi napra csapattársa, Esteban Gutierrez váltott fel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: