Adrian Newey összesen kilenc konstruktőri világbajnoki címet megnyerő autót tervezett a Formula-1-ben a Williams, McLaren és Red Bull csapatoknak – ezzel ő minden idők egyik legeredményesebb mérnöke a királykategóriában. A 2014-es szezon végén közölte, hogy a Formula-1 helyett új kihívások elé néz, a királykategóriás programot illetően pedig a háttérbe vonul. Ennek ellenére tavaly változatlanul feltűnt számos versenyen, szerepe pedig idén is megmarad, igaz, nem folyik bele jobban a projektbe, mint eddig.
„Adrian Newey hasonló szerepet vállalt, mint a tavalyi autónál” – magyarázta Christian Horner csapatfőnök az istálló tegnapi bemutatóján. „Egy lépéssel távolabb került a napi működéstől és a műszaki csapat vezetésétől. Belekezdett néhány projektbe, ez pedig jól működött.”
„Adrian útmutatást nyújt és tanácsokat ad, miközben az autó koncepciójából veszi ki a részét a részletekbe menő tervezés helyett” – magyarázta Newey szerepét Horner. „Ez különösen sikeres volt tavaly. Erős autóval rendelkeztünk, közben pedig a műszaki csapat ereje és önbizalma egyre gyarapodik. A kombináció továbbra is jól működik, a feladata pedig hasonló lesz 2016-ban.”
Bár a Newey közreműködésével fejlesztett 2015-ös autó hosszú ideje a Red Bull legkevésbé eredményesebb konstrukciója volt, karosszéria terén elődjeihez hasonlóan erősre sikeredett. Mivel a Renault motorja idén újra hátrányban lehet a Mercedeshez és Ferrarihoz képest – ráadásul a franciáknak már egy gyári csapatra is összpontosítaniuk kell –, a Milton Keynes-i istálló ismét abban bízhat, hogy az RB12 karosszériája felülmúlja ellenfeleit.