Ősszel még úgy tűnt, hogy Kevin Magnussen számára véget ért az F1-es kaland: születésnapján, e-mailben bocsátották el a McLarentől, és mivel a mezőny üres ülései gyorsan fogytak, a dán már elkezdett gondolkozni a száguldó cirkusz utáni jövőjén. A Mercedes DTM-csapata decemberben ki is próbálta őt, aztán szóba került egy lehetőség a Manornál, végül Pastor Maldonado szponzorációs problémái miatt a Renault vetette ki rá a hálóját, mint az egyetlen komoly, tapasztalattal rendelkező, gyors és elérhető pilótára.
„Mindent meg fogunk tenni annak érdekében, hogy segítsünk neki karrierje következő fejezetében” - nyilatkozta Ron Dennis még ősszel, de amikor arról kérdezték a dánt, hogy ez valóban így volt-e, így válaszolt: „Nem, a McLaren nem segített nekem” - idézte Magnussent az Autosport. A McLaren vezérigazgatója egyébként azzal indokolta döntését - és persze a dán leváltását Alonsóra -, hogy Magnussen nem érte el a csapat által kitűzött célokat 2014-ben - a pilóta viszont nem érti, hogy volt főnöke mire gondolhatott.
„Nagyszerű érzés újrakezdeni, boldog vagyok ezzel a csapattal, hiszen ez egy remek lehetőség” - nyilatkozta Magnussen a Renault-s szerződéséről. „Sokkal nyugodtabb vagyok most, hiszen anno nagyon nagy volt a nyomás a McLarennél. A nyomás most is jelen van, csak sokkal pozitívabban. Készen állok a kihívásokra, és jól érzem magam” - tette hozzá a dán.
Ami azt illeti, a McLaren 2013 végén Sergio Perezt, 2014-ben pedig Kevin Magnussent dobta egy év után - nem lennénk meglepve, ha a most már Force Indiát és a Renault-t erősítő versenyzők jobban teljesítenének 2016-ban, mint korábbi munkaadójuk világbajnok pilótái…