Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. szeptember 26. hétfő
F1

Exkluzív: Miért várt a Renault ilyen sokáig?

A Formula.hu a helyszínen követhette végig a Renault régi-új gyári F1-es csapatának bemutatóját, ahol a csapat vezetői több fontos kérdésre válaszoltak – és feltűnt egy régi szőke ismerős is.

A Renault enstone-i központú régi-új gyári csapata a Párizs melletti Technocentre-ben tartotta meg nagyszabású csapatbemutató ünnepségét, ahol az autó (egyes korai vélemények szerint a kelleténél kissé feketébb) festése mellett többek közt az istálló vezetőségét és a csapat új elnevezését is megismerhettük. Utóbbi, a Renault Sport Formula One Team összhangban áll a gyár céljaival, melyeket Carlos Ghosn vezérigazgató ismertetett a jelenlévőkkel.

A francia cégvezető többek közt arról is beszélt, miért tartott ennyire sokáig a gyári csapatként történő visszatérésről szóló döntés meghozatala – amiért komoly árat fizetett az istálló, hiszen elveszítették vezérpilótájukat, Romain Grosjeant. Ghosn elmondta, hogy szigorúan üzleti alapú döntést akartak hozni, hiszen az érzelmi szempontok alapján „néhány másodperc alatt” úgy határoztak, hogy az F1-ben a helyük, annak mérlegelése viszont, hogy ez befektetésként megtérül-e, jóval tovább tartott ennél.

Az újjáalakuló csapatnál vezető szerepet kapó Frederic Vasseur azt is hangsúlyozta, hogy továbbra kiemelt szerepet szánnak az utánpótlásprogramnak – többek közt azzal a nem titkolt céllal, hogy a világ különböző területeiről tudjanak tehetséges, s emellett eladható versenyzőket felmutatni. Ennek kiemelése, valamint az olyan nehéz döntések meghozásának említése, mint a Formula Renault 3.5-ös bajnokság támogatásának befejezése volt, egyértelművé tették: a Renault számára fontos annak igazolása, hogy az F1-es program jó befektetés a gyár számára.

A csapat költségvetése viszont nemrég komoly csapást szenvedett, hiszen Pastor Maldonado és vele együtt a PDVSA pénze elhagyta az istállót – a helyére érkező Kevin Magnussen szintén nem üres kézzel jött a Renault-hoz, ám az biztosnak látszik, hogy jóval kisebb szponzori csomagot hozott magával. Ha már a versenyzőknél tartunk, a sajtóeseményen Renault-egyenruhában tűnt fel és fényképezkedett Carmen Jorda, amiből arra következtethetünk, hogy valamilyen szerepet ezentúl is kap majd a csapatnál.

Ghosn leszögezte, hogy a Renault-nál pontosan tudják, hogy nehéz időszak áll előttük, s az eredmények nem jönnek majd azonnal. Az elnök három évről beszélt, ennyi idő alatt szeretnének visszatérni régi sikereikhez. Az úton velük tart majd a Red Bulltól „átpártoló” Infiniti is, azt a feltételezést viszont határozottan cáfolta az elnök, hogy a Nissan LMP1-es programjának felfüggesztése összefüggésben állna a Renault F1-es költségvetésének előteremtésével.

Olvastad már?