A száguldó cirkuszban az 1950-es Francia Nagydíjon szerepelt először mostani történetünk főszereplője, és megjelenése bevett szokássá csak a ’60-as évek végén, a „reklámkorszak” kezdetével vált elfogadottá, mára pedig a show kitörölhetetlen része lett.
Ha még nem világos, miről is van szó, akkor ha eláruljuk, hogy a muzulmán országokban rendezett versenyek után vallási okokból csak a „lightos” verziók kaphatnak szerepet, már biztosan rávágta mindenki: pezsgő!
A Formula-1 hivatalos pezsgőgyártója, a Mumm tulajdonosa, Pernod Ricard ma bejelentette, cége a 2016-os szezonban már nem szállítja a pódiumon való locsolkodáshoz az alapanyagot. A sportági pletykák szerint a pezsgős cégnél sokkalták a Bernie Ecclestone által kért 5 millió euróra rúgó éves támogatási összeget, ezért a távozás mellett döntöttek.
„Tágítani szeretnénk a márka határait, és új izgalmas területeket szeretnénk felfedezni” – áll a távozó cég közleményében. Ricard megerősítette, a továbbiakban a Formula-E versenyei után locsolhatják a négyliteres pezsit a dobogósok.
Nem kell aggódni azonban, az F1 sem marad locsolnivaló nélkül. Visszatér ugyanis a dobogóra az a Moet et Chandon, amelyiknek az egész hagyomány elindulását köszönhetjük, és amelyik az 1950-es Francia Nagydíjtól kezdve 1999 végéig volt a sportág hivatalos pezsgőszállítója.