A 2016-os szezonban két motorgyártó fogja kiszolgálni a csapatok csaknem háromnegyedét: a 11 istállóból négy-négy autójában dolgozik majd a Ferrari és Mercedes erőforrása. A Formula-1 85 éves vezetője, Bernie Ecclestone már korábban is hangot adott vádjának, mely szerint a két csapat egyezséget kötött politikai téren, emellett az előző tél folyamán a Mercedes még segítette is riválisát a felzárkózásban. Most arról beszélt, miért lesz esélye a két gyár ügyfélcsapatainak labdába rúgni.
„A Mercedes négy motort is szolgáltat a kisebb csapatoknak, és nyilvánvaló, hogy jóval gyengébbeket adnak, mint amilyen a saját alakulatuknak van. Így négy csapattól már meg is szabadultak” – mondta Ecclestone a kanadai TSN rádiónak. Csupán annyit tévedett, hogy a Mercedes négy helyett három másik istállónak motorpartnere.
„A Ferrari három csapatot támogat pontosan ugyanígy. A Ferrari nem annyira erős, mármint a motorja, mint a Mercedes, de közel van. Emellett ők is három csapatot szolgálnak ki, ezek a csapatok pedig szintén nem kapnak ugyanolyan jó terméket. Tehát igazából az maradt, hogy a Ferrari és Mercedes tud csak versenyezni egymással” – vonta le következtetését a sportág vezetője, ignorálva a Honda és Renault csapatait.
„A problémánk maga az erőforrás” – folytatta Ecclestone, aki sosem volt kibékülve a V6-os hibrid érával. „Régebben egyetlen gyártó épített motorokat, melyeket mindenki használt a Ferrarit leszámítva. Kiegyenlített erőviszonyok voltak akkor. Most nincsenek. Jelenleg ezzel próbálunk tenni valamit. Jócskán le kell egyszerűsítenünk a motorokat, hogy újabb gyártó jöhessen, és támogassa a csapatokat.”
Ecclestone a független motorok szorgalmazója, melyeket külső cég gyártana olcsón a kisebb F1-es csapatok számára. Az elképzelés tavaly már eljutott arra a szintre, hogy több gyártó jelezte, érdekli őket a lehetőség. A résztvevők azonban annyira tiltakoznak ellene, hogy hajlandók lennének saját motorjaikat is olcsóbban kínálni.