A Forma-1-ben szereplő motorgyártók január 15-ig kaptak haladékot ahhoz, hogy épkézláb ötletekkel álljanak elő termékeik árának csökkentésére, és arra, hogyan lehetne fenntarthatóbbá tenni a sportágat az erőforrások szempontjából. Az F1-es bizottság november végén nem fogadta el a Nemzetközi Automobil Szövetség, és Bernie Ecclestone által szorgalmazott olcsóbb, alternatív erőforrást, kiderült azonban, hogy a „renitens” gyártók hajlandóak lettek volna együttműködni a sportág irányítóival - a lehetőség persze ismét a pénzen csúszott el.
A Ferrari elnöke nem ment szembe a koncepcióval, egyedül azt szerette volna, ha a Formula-1 Menedzsment állja majd a számlákat. „Ha odamennek a Mercedeshez, és azt mondják, hogy ’adjatok nekünk pár mérnököt, hogy párhuzamosan egy másik erőforrást is fejleszteni tudjunk, egy olyat, ami eltér a Mercedesétől és a jelenlegi szabályokétól, és megfelelő összegbe kerül’, akkor úgy vélem, hogy a FOM-nak kellene fizetnie érte” - idézte az olasz-kanadait az Autosport.
„A Ferrari is kapható arra, hogy csatlakozzon a projekthez, hogy motorokat fejlesszen, és hogy megosszuk a technológiánkat is. De nem mi lennénk az egyedüliek. Felosztanánk egymás között a fejlesztési feladatokat, persze mindezt úgy, hogy gazdaságos legyen.” Marchionne szerint helytelen volt azt kérni a gyártóktól, hogy pénzt költsenek egy új formulára, hiszen az ellentmond a sportág üzleti modelljének.
„A Ferrari rengeteg pénzt költ az F1-re, melynek nagy hatása van a márkára, és segít előrelendíteni azokat a kereskedelmi tevékenységeinket, melyeknek nincs közük az F1-hez. Nagyon sok pénzbe kerül, ahogyan a Mercedesnek is. Úgy tűnik, hogy itt csak egy győztes lehet, még pedig Bernie. A kereskedelmi jogokkal foglalkozóknak felelősséget kellene vállalniuk - nekünk is van felelősségünk, de az egészen más. Egyáltalán nem helyénvaló, hogy megváltoztatják a szabályokat, és ilyen követeléseket rónak ki a Ferrarira és a Mercedesre” - tette hozzá Marcionne.