Miközben George Russell sokáig vezetett az esőben és a piros zászlós megszakításig a győzelemre is esélyesnek tűnt a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíjon, addig a csapattárs Lewis Hamilton küszködött, épp csak pontot szerzett vasárnap.
A hétszeres világbajnok a verseny után a valaha volt legrosszabbnak nevezte a W15-öst, később fadeszkához hasonlította, és azt is elhintette, hogy már a karácsonyt várja, hogy véget érjen a szezon.
De vajon minek volt köszönhető a vizes körülmények között rendszerint remeklő Hamilton interlagosi szenvedése? Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke az F1-es alakulat szokásos verseny utáni elemző videójában arról beszélt, hogy a beállítások alapján számukra sem egyértelmű, mi volt a kiváltó ok:
„Általában be tudjuk állítani a két autót. Hagyjuk, hogy a versenyzők eltérjenek a beállításokkal. Nem kell ugyanazt használnunk, hagyjuk, hogy kialakítsák a saját beállításaikat. Aztán amikor úgy tűnik, hogy az egyik jól működik, akkor gyakran átvesszük a beállítás egyes elemeit vagy akár az egészet, és feltesszük a másik autóra” – magyarázta Shovlin.
„Ki lehet azt mondani, hogy Lewis főként a hátsó tapadás hiányával küszködött. Ha megnézzük, hogyan állította be az autóját, nem egyértelmű, hogy ez miből adódott. De a sprintversenyen amint kevesebb a tapadásod, a kanyarkijáratokon apró túlkormányzottság lép fel, ami magasabb hőmérsékletet generál.”
„Ez önmagában is súlyosbítja a problémát. Mint minden versenyen, sok időt töltünk azzal, hogy beleássuk magunkat az adatokba, hogy próbáljuk megérteni ezeket, és Lewis mérnöki csapata is együtt fog dolgozni vele a problémán, hogy biztosan a végére járjanak Vegas előtt.”
A szakember azt is megjegyezte, hogy a változó időjárás sem könnyítette meg Hamilton életét: „A másik tényező, ami közrejátszott ezen a hétvégén, hogy a körülmények nagyon eltérőek voltak. A sprintidőmérő és a sprintfutam szárazon és nagy melegben zajlott, aztán a fő kvalifikáció és a nagydíj maga már esőben.”
„Nem volt meg az etapról etapra építkező folyamat, hogy ismételjük és megértsük a beállításokat, hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet velük az autóból. Nem ez a probléma oka, de egyértelműen megnehezítette a dolgát abban, hogy elérje azt a beállítást a futamra, amit szeretett volna.”