A Formula-1-ben jelenleg érvényben lévő szabályrendszer az előttünk álló idény végén gyökeresen átalakul, aminek a célja, hogy felrázza a mezőnyt és lehetőség szerint megtörje a gyári csapatok fölényét.
Mi tagadás, valóban érthető az F1 irányítóinak erre irányuló törekvése, hiszen az elmúlt két évben – vagyis a V6-os hibrid erőforrások bevezetése óta - a Mercedes uralma jellemezte a száguldó cirkuszt.
A Mercedes gyári csapata egyébként éppen a Red Bulltól vette át a dominancia stafétabotját, bár a korábban zsinórban négy konstruktőri vb-címet szerző osztrákok legjobb szezonjukban sem nyertek annyi versenyt, mint tavaly a németek.
Éppen ezért némiképp érthető, hogy az elmúlt két évben Adrian Newey a hibrid technológia ellenlábasainak fő hangadója volt. Ennek eredményeként az FIA a tervezettnél hamarabb, 2017-re hozza be új szabályait, ám Newey ennek sem tud felhőtlenül örülni.
„Mindig örülök a szabályváltozásoknak, mert friss lehetőségeket adnak. A jelenlegi szabályok, korlátozások, nagyon szigorúak. Ha visszatekintünk a hőskorba, a hetvenes, nyolcvanas években az autók formái, felépítései különböztek egymástól, mert a szabályok megengedőek voltak” – mondta Newey, majd egy szemléletes példával igazolta, mire is gondol.
„Ha most az összes csapat autóit ugyanolyan fehérre lefestem és mindegyiket felállítom a bokszutca végén, komoly szakértőnek kell lenned, hogy megállapítsd, melyik autó melyik csapaté.”
„A szabályváltozások általában megadják a lehetőséget, hogy valamit másképpen csinálj. Mit terveznek 2017-re? Kicsit szélesebb gumikat, és felülvizsgált aerodinamikai szabályozásokat. Nincs alapvető különbség a jelenlegi rendszerhez képest” – mutatott rá a rutinos szakember a tervezett új regulák vélt hibáira.