Egyesek úgy gondolják, hogy a McLaren eredményeinek elmaradásában fontos szerepet játszott, hogy a csapat túl magasra emelte a mércét az autó megtervezésében – aminek fontos hatása volt a motor kialakítására is. Aerodinamikai megfontolásból ugyanis egy kifejezetten szűk karosszériát gyártottak, ami magával vonta, hogy a motor méretét csökkenteni kellett. Talán a Honda jobban teljesített volna, ha az első évben még egy hagyományosabb motort épít, és a későbbiekben kezd kísérletezni a szűkebb kialakítással.
„Ne felejtsék el, hogy a szezon folyamán nem változtathatunk mindenen, amin csak szeretnénk. Az energia-visszanyerő rendszerrel kapcsolatos egyik alapvető elem nem működött a vártnak megfelelően, ez pedig sokat hátráltatott minket, hiszen másodpercekbe került minden körben” – magyarázta a problémát Eric Boullier, a csapat versenyigazgatója, aki mindemellett kiemelte, nem bánták meg, hogy a fent részletezett elképzeléshez tartották magukat.
„De ha le akarod győzni a Mercedest, akkor valami jobbat kell kitalálnod náluk. Ezért döntöttünk úgy, hogy egy másik irányba indulunk el. Túlságosan ambiciózus volt? Túl korai lenne ezt mondani, várjunk még” – mondta a francia, aki kiemelte, a Hondának nem kellett kompromisszumokat kötnie a kompakt motor tervezésénél. „Semmiféle hatással nem volt az erőforrásra. Megmondtuk nekik, hogy a lehető legszűkebb autót szeretnénk. De sosem szabtunk meg nekik bármiféle konkrét méretet.”