Az előzések számában nagyjából 20%-os csökkenés történt: míg 2014-ben a 19 futam során 636, addig idén ugyanennyi versenyen már csak 509 manővert jegyeztek fel. Az előzések számára ugyan nincsenek hivatalos adatok, hiszen eltérő módszerek léteznek annak megítélésére, hogy tulajdonképpen mi számít előzésnek, de minden alkalommal csak a pályán végrehajtott manővereket veszik figyelembe, kihagyva a futamok első körének helyezkedéseit.
A mezőnyben a legtöbb előzést idén nem meglepő módon Max Verstappen jegyezte 49-cel, míg a legkevesebbszer a Mercedes párosa, Lewis Hamiltonnak és Nico Rosberg volt kénytelen utat adni egy riválisának, egyaránt 3-3 alkalommal.
Az egy versenyen bemutatott legtöbb előzés Sebastian Vettel nevéhez fűződik, aki Montrealban 13 riválisán jutott túl a pályán, miután a mezőny végéről volt kénytelen rajtolni.
Az előzések számával együtt a bokszkiállások száma is visszaesett: míg tavaly 817, addig idén összesen 706 alkalommal jártak a bokszban a versenyzők a futamok alatt, amely kiállásoknak túlnyomó része természetesen kerékcserével is járt.
Az elmúlt szezonok átlagos előzés- és kiállásszámát figyelve pedig kirajzolható egy olyan tendencia, miszerint minél kevesebbszer kell bokszba hajtani (azaz minél tartósabbak a gumik), annál kevesebb előzést láthatunk a pályán.