Paul Hembery és csapata csak elérte a sportág vezetőinél, hogy már egyből a 2015-ös szezon végét követően kipróbálhassák a következő szezonra gyártott abroncsokat, közöttük az új, ultralágy gumikat is. A Pirelli célja, hogy hasonló teljesítményromlást idézzenek elő termékeik élettartama végén, mint tették azt 2011-ben, de Abu Dhabiban mindössze tizenkét órájuk lesz arra, hogy kikísérletezzenek valamilyen megoldást.
„Sokkal több bokszkiállást szerettünk volna idén, de ezt egyszerűen nem lehet elérni komoly mennyiségű teszt nélkül” - mondta Hembey az Autosportnak. „Amíg az ultralégy gumik egyes versenyeken több opciót kínálnak majd, nem lesz drámai a változás, ezt inkább 2017-re kell majd megoldanunk. Jövőre lesz egy próbálkozásunk, és nem tudom, hogy az általunk elvárt módon fog-e működni, de szeretnénk visszahozni a teljesítményromlást. Lehet, hogy több bokszkiállás lesz majd, de nem tudjuk, hogy meg fogja-e változtatni a stratégiákat, ami az ideális megoldás lenne. Számtalan különböző koncepciót ki fogunk próbálni, de nagyon nehéz csak egy teszt alatt mindezt végrehajtani.
A 12 órás teszt legfőbb célja az ultralágy keverékek megismerése lesz, valamint annak az egy változatnak a kipróbálása, ami alapot nyújthat a végleges 2016-os keverék kifejlesztéséhez. „A csapatok teljesen vakon vágnak bele, és nem fogják tudni, hogy mire figyelünk majd. A pálya ideális ehhez, hiszen nagyon sima a felülete, és a tapadás is fontos tényező. Afféle időmérős gumit akarunk kifejleszteni, amivel a csapatok agresszívabb stratégiákat alkalmazhatnak - meglátjuk, hogy milyen eredményre jutunk majd. Hisszük azt, hogy értékelhető adataink lesznek a teszt után, igaz, ezt még korai kijelenteni. Amit biztosra mondhatok, hogy lesz 2016-ban ultralágy abroncs” - tette hozzá Hembery.