Az Abu Dhabi Nagydíjon nyilvánosságra került, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe október 15-én levelet küldött a Formula-1 műszaki szabályaiért is felelős FIA-tisztségviselőnek, Charlie Whitingnak. Lowe 54 kérdést tett fel többféle szakmai kérdéskörben. Számos pont – természetesen nem nyíltan – a Ferrari és Haas csapat együttműködésére vonatkozik.
Whiting egyébként nem válaszolt a kérdésekre, arra hivatkozva, hogy azok inkább sportszakmai, semmint technikai jellegűek, november 13-i válaszlevélében pedig azt javasolta, forduljanak a versenybírói testület felé. A Mercedes ezúttal egy 27 pontból álló 10 oldalas dokumentumot nyújtott be, amely arról kér pontosítást, mi megengedett és mi nem két csapat közötti partnerkapcsolatban. A dokumentumot a csapat nem csupán az illetékeseknek küldte el, de nyilvánosságra is hozta a levelezés részleteivel együtt.
„Csupán tisztázásra törekszünk, és nincs szó egyetlen konkrét csapatról sem” – állította a motorsport.com-nak Toto Wolff. „Olyan válaszokat keresünk, amelyeket az FIA eddig nem adott meg egyértelműen. Úgy gondoljuk, ez mindenki számára hasznos, hogy tudják, mi vonatkozik rájuk.”
A versenybírák lehetőséget adtak a többi csapatnak, hogy ők is benyújtsák felmerülő kérdéseiket a témával kapcsolatban. A Mercedes a sportszabályzatra hivatkozva gyors közbenjárást kért, így a stewardok a holnapi verseny rajtjáig ígértek választ.