DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

Horner: Nem mert kiszállni a Red Bull

Miután megerősítette az istálló maradását 2016-ra, Christian Horner a döntés okáról is beszélt: a Red Bull marketingje olyannyira az F1 köré épült, hogy túl sok forgott kockán a távozással.

Az Abu Dhabi Nagydíjon tett bejelentéssel hivatalosnak tekinthető, hogy a Red Bull 2016-ban is marad a Formula-1 mezőnyében: Christian Horner csapatfőnök elárulta, sikerült megoldást találniuk hosszan húzódó motorügyükre, azonban azt nem tette hozzá, melyik gyártó oldalán harcolnak jövőre – szinte száz százalékos biztossággal kijelenthető, hogy ez jelenlegi partnerük, a Renault marad. Horner arról is beszélt, miért nem váltotta valóra korábban hangoztatott kiszállását a csapat.

„Nem titok, hogy a nyár során Dietrich Mateschitz nagyon kiábrándult az F1-ből, abból az irányból, amerre haladunk, ráadásul bizonyos személyes párbeszédei sem zárultak eredményesen” – idézi az Autosport lap Hornert, aki a Red Bull tulajdonosára utal, illetve Mateschitz Mercedes-motor megszerzésére tett kísérletére.



„Az elmúlt tíz évben talán ő volt a Formula-1 legnagyobb támogatója: két csapat, egy verseny a naptárban, a sportág Red Bull által végzett promóciója világszerte, a fiatal versenyzőkbe való invesztálás, 1500 alkalmazott különböző piacokon. A Red Bull promócióra költött kiadásainak nagy része az F1-hez köthető. Leülve és elgondolkodva ezeken arra jutott, hogy túl sok forog kockán.”

Azaz a Red Bull kényszerűségből marad jövőre a Formula-1-ben: bár a cég vezetője kiszeretett a sportágból, nem mer mindent otthagyni, és ezzel felborítani a kialakult üzleti modellt. „A Red Bull nagyon sokat fektetett a sportba, ő pedig a korábbi fényében akarja látni a csapatot. A jelenlegi erőviszonyok mellett le kell küzdeni pár kihívást, hogy ezt elérjük.”

Horner ismét hangsúlyozta, a Red Bull támogatja a független motorszállító érkezését – a csapat 2016-ra átmeneti évként tekint, a valódi sikereket az ezt követő időszaktól várja. „Egy erőforrás által dominált szabályrendszerben nehéz helyzetben vagy, ha nincs versenyképes motorod. A Jean Todt és a promóter által támogatott, megengedhetőbb erőforrás minden független csapat, nem csupán a Red Bull számára lehet pozitívum” – mondta a csapatvezető.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: