Nemrég az F1 Racing fedte fel, hogy milyenek látványt nyújthatnak a 2017-es autók, az agresszívabb aerodinamikának, és a nagyobb gumiknak köszönhetően. A Motorsport.com információi szerint a Mercedes a technikai szakemberek keddi találkozóján ismertette kétségeit az új szabályokkal kapcsolatban, kezdve az aerodinamikától várt teljesítménynövekedéssel, mellyel véleményük szerint nehezen fognak majd megküzdeni a Pirelli abroncsai.
Az olasz gumigyártó és a csapatok jelenleg is komoly szimulációkat végeznek azzal kapcsolatban, hogy mekkora terhelést kapnak az abroncsok bizonyos sebesség alatt, az FIA pedig bízik benne, hogy három héten belül befejeződik a vizsgálat. A szövetség ezt követően fogja meghatározni, hogy milyen teljesítménynövekedést irányoz elő 2017-re - ekkor fogjuk megtudni azt is, hogy az a bizonyos öt másodperces gyorsulás túlzottan optimista tervnek tűnt-e.
Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója mindenesetre óvatosan közelíti meg a témát, és attól tart, hogy az ellenfelek a teljesítmény oltárán szeretnék feláldozni a biztonságot. „Nem vagyunk elégedettek, néhány csapatnak pedig más tervei vannak. Úgy vélem, kockáztatnak ezzel, mi pedig nem ezt az utat szeretnénk követni. Ésszerű és méltányolható módon szeretnénk kialakítani a jövő szabályait, és arra is szükségünk van, hogy a gumigyártó meg tudjon birkózni az aerodinamikai módosításokkal. És csak azért, mert néhányan másképp látják, és más terveik vannak, még beszélni kell róla.
A Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe szerint az a lényeg, hogy a csapatok és a Pirelli is megfelelő módon járjanak el a szimulációban. „Az az egyik legfontosabb dolog, hogy megjósoljuk a terhelés mértékét, aztán lehet tárgyalni a Pirellivel, hogy a gumikat ehhez tervezzék meg. Mario [Isola] ott volt a találkozón, így mi is benne vagyunk a diskurzusban. A Pirelli nagyon sok kritikát kapott, de bizonyos időkben a Bridgestone-nak és a Michelinnek is akadtak problémái. Nem meglepő, hogy néha ők is bajba kerülnek a motorsport csúcsán. Az általunk meghatározott terhelési értékek történelmi magasságokba vannak. Azt mondják, kisebb a leszorítőerőnk, mint a történelem folyamán, de ez nem igaz, hiszen a legtöbbel, vagy majdnem a legtöbbel rendelkezünk, mint valaha.”
A fentebb említett bizonyos öt másodpercből 2, 2,5 másodperces javulást a szélesebb gumik és a szélesebb autó produkálna, míg a maradék hármat a szélesebb szárnyak és a megnövelt leszorítóerőnek köszönhetnénk. Azonban Wolff és Lowe is egyet ért abban, hogy ha a változtatások a biztonság rovására mennek majd, megálljt kell parancsolni nekik. „A Stratégiai Csoport öt másodperces gyorsulást akar, de ha húszat akartak volna, akkor biztosat azt mondanánk, hogy ez nem lehetséges. Lehet, hogy még az öt sem az, mert a Pirelli sem csodatevő - legalábbis a gumitechnológia jelenlegi állása szerint” - nyilatkozta Lowe.
Wolff hozzátette: „A Stratégiai Csoport azt mondta, hogy jó lenne öt másodpercet gyorsulni, nem pedig azt, hogy öt másodperccel kell gyorsabbá tenni az autókat az aerodinamikai módosításoknak köszönhetően. Ha az egy szezonban zajló aero-módosításokat hozzávesszük a motorfejlesztéshez, akkor körülbelül másfél-két másodperces javulás várható, nem pedig öt. Ha a gumigyártó azt mondja, hogy az abroncsok akadályozó tényezők, akkor nem szabad makacsul ragaszkodni az elképzelésünkhöz, és kockáztatnunk. Ha nem a biztonságról lenne szó, akkor kockáztatnánk, hiszen remek emberekkel vagyunk körülvéve. Remek pozícióba lennénk, ha újragondolnák a szabályokat, és nem lenne vele problémánk.”