A McLarenek idén többször észrevétlen versenyt futottak, és esetenként csak Alonso utólagos nyilatkozataiból tudtuk meg, hogy milyen kiváló köröket teljesített a pontszerzésre esélytelen autójával. Mégis, amikor Interlagosban megkérdezték a spanyolt, hogy egyéni teljesítmény szempontjából az ideit tartja-e a legjobb szezonjának, nemmel válaszolt.
„Nem mondanám, de itt-ott voltak persze jó köreim. Emlékszem, hogy Japánban az időmérős körömön tényleg a végsőkig elmentem. Aztán az egész austini verseny is jól ment a nehéz körülmények között, Volt ott nedves pálya, száraz pálya, száraz gumik a nedves aszfalton és minden más. Ott tényleg bíztam az autómban, és képes voltam odatenni magam” - idézte fel.
„De ezt a két pillanatot leszámítva nem hinném, hogy a legjobb szezonomat teljesíteném. Mindenképp javulnom kell a következő évre. De persze ha az ember az élen harcol, az segít is a motiváció magasan tartásában. Jelenleg készenléti, gazdaságos üzemmódban vagyok. Jövőre ezért több energiám lesz.”
Ezek után adta magát a kérdés, és helyszíni újságírók fel is tették neki, hogy mihez kezdene az energiájával, ha a várakozásokkal ellentétben a McLaren-Honda jövőre sem tudná kiküszöbölni a problémáit, és újabb küszködős év várna a csapatra.
„Mindenképp frusztráló lenne, és nagyon rossz hírt jelentene, hiszen magas várakozásaink vannak a következő évvel kapcsolatban. Tényleg bízok a csapatban, és hiszek abban, hogy megvannak a képességeink és az erőforrásaink is arra, hogy jól szerepeljünk” - mondta a spanyol.
„Ha megérkezve a tesztekre gyenge autónk lesz, akkor az először meglepetés lesz számomra, aztán pedig nagy csalódás. De nem hinném, hogy gond lesz. Egy újabb olyan évre számítok, amely során tanulunk és készülünk 2017-re. Szomorú lenne, ha már a kezdetektől ezzel telne az év, de ismétlem, tényleg meglepne, ha nem lennénk nagyon-nagyon versenyképesek jövőre.”
„Mindenünk megvan, az autó remek visszajelzéseket ad, aerodinamikailag helyes irányba haladunk, folyamatosan javulunk. És vezetés közben én is látom, hogy milyen gyorsak is vagyunk a kanyarokban, hogy mennyire támadó szellemiségben tudunk ott haladni, ezért nem tartok attól, hogy a jövő évi autó ne lenne a legmagasabb szinten.”