Szegény embert az ág is húzza, tartja a mondás, és ennek valóságalapját szombaton Kimi Raikkönen is alaposan megtapasztalhatta. A finn kálváriája azzal kezdődött, hogy megállt alatta az autó a harmadik szabadedzés első szakaszában, amely miatt a szerelőknek elképesztő erőfeszítésébe került, hogy az időmérő elejére menetkészre varázsolják a Ferrarit. Ez ugyan sikerült, a büntetést azonban nem úszta meg a 2007-es vb-első: váltócsere miatt öt hellyel hátrébb sorolják majd a vasárnapi rajtrácson.
Raikkönen ennek tudatában vágott neki a kvalifikációnak, ahol a második etap során nem is tett fel lágy abroncsokat – igaz, végül nem is a pályán fejezte be a Q2-t, ugyanis fékhiba okán előbb kénytelen volt befejezni a körözést.
„Délelőtt akadt egy kis problémánk az autóval a harmadik szabadedzésen, amely után ki kellett cserélni a motort és a váltót” – kezdte borzalmas napjának összegzését a Ferrari sajtóanyagában. „Nagyon szűkös volt a határidő, hogy minden a helyére kerüljön, de a srácok lenyűgöző munkát végeztek, így készen álltam a Q1-re.”
„Ugyanakkor ahhoz nem volt elegendő az idő, hogy minden százszázalékos legyen, továbbra is volt némi problémám a fékekkel. Eleinte ugyan működtek, de aztán az egyik körben tönkrementek. Mindazonáltal a büntetéseket is figyelembe véve az volt a legjobb választásunk, hogy bejussunk a Q2-be, utána pedig már úgyis mindegy lett volna, mit érünk el. Megtettünk három gyorskört, hogy ellenőrizni tudjuk, hogy minden rendben van-e az autóval” – zárta Raikkönen, aki így a mezőny utolsó helyeinek egyikéről vághat majd neki a mexikói futamnak.