Az Orosz Nagydíj harmadik szabadedzésén Carlos Sainz elveszítette az irányítást autója felett, amelyet maga alá gyűrt a TecPro típusú védőfal. A fiatal spanyolt ki kellett menteni Toro Rossójából, az első jelek pedig arra mutattak, hogy a védőfelszerelés nem látta el megfelelően funkcióját. Miután azonban az FIA képkockáról képkockára kielemezte a felvételeket, kiderült, hogy az események máshogy történtek, és nem az STR10 alacsony orra miatt csúszott Sainz a védőfal alá.
Helyette a TecPro fal ellátta feladatát a becsapódásnál, és az autó csak akkor került alá, mikor visszapattant róla. Azt is megállapították, hogy a becsapódás 153 km/h sebességnél történt. A kocsi négy méter alatt lassult le nullára, a frontális erőhatás pedig 40 G körüli volt – ez vélhetően az idei év legnagyobb erejű ütközése.
„Extrém megállás volt, és igazán kiemelkedő teljesítmény az autó és védőfal részéről is, hogy a versenyző el tudott sétálni a helyszínről” – nyilatkozta Laurent Mekies, az FIA biztonsági igazgatója. „A videóból megállapítható, hogy a védőfal 0,167 és 0,200 másodperc között emelkedett fel, pontosan azután, hogy az autó megállt. Ezt követően pattant vissza a szalagkorlátról, ami nagyon fontos a fejlesztés szempontjából, mivel problémákat vetett fel a mentőcsapat részére.”
A versenyzői szövetség, a GPDA első embere, Alex Wurz is megosztotta meglátását az eredményekről – lenyűgözőnek találja, hogy Sainz képes volt versenyezni a következő napon. „Ezek az adatok egészen észveszejtőek, ha figyelembe vesszük, hogy Carlos másnap már versenyzett. De nem állunk meg, az F1 mindig is arra törekszik, hogy biztonságosabb megoldásokkal álljon elő.”