DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

"25%" - A Red Bull számszerűsítette az esélyeket

Bár továbbra sem került közelebb a megoldáshoz a Red Bull a 2016-os F1-es részvételt és motorpartnerséget illetően, Christian Horner több érdekes részletről is lerántotta a leplet Austinban.

Az energiaitalosok négy szék közül estek a földre, és onnan igyekeznek még időben feltápászkodni, hogy a fejlesztések szempontjából az utolsó pillanatban bebiztosítsanak egy erőforrást a jövő évre. Legutóbb azok a hírek erősödtek fel, melyek szerint a Red Bull a Honda partnere lehet jövőre, és amikor megkérdezték erről Christian Hornert, a csapatvezető frappáns választ adott.

„Eddig minden egyes motorgyártóval szóba hoztak minket, szóval 25 százalék esély van rá, mint ahogy a másik három motor megszerzésére is” - közölte. „Rengeteg spekulációt hallani, mindenki elmondja a véleményét az üggyel kapcsolatban, de amint lesz mit mondanunk, elsőként fogjátok megtudni.”

Dppi_00115017_146



De ha négyszer 25 kiadja a száz százalékot, akkor ez azt is jelenti, hogy a sportból való azonnali kivonulás nincs a kártyák között a Red Bullnál?

„Számomra ez nem szerepel a lehetőségek között” - vágta rá Horner. „Megoldást kell találnunk, és én magam azon dolgozok, hogy biztosítsam a csapat helyét a rajtrácson, emellett pedig versenyképes is legyen a következő évben és azon túl.”

Persze a csapat fennmaradásának is több módja lehetséges, és ha a Milton Keynes-i alakulat a rajtrácson is lesz jövőre, az még nem egyenlő azzal, hogy a Red Bull is velük tart. De mi fog történni, ha a Dietrich Mateschitz mégis a távozás mellett dönt? Lehetséges, hogy Horner a csapat segítségére siet, mint tette azt Ross Brawn a Honda, vagy Peter Sauber a BMW kiszállásakor?

„Az én célom nagyon egyértelműen az, hogy az előrelátható jövőben megtartsuk a jelenlegi felállást” - mutatott rá Horner arra, hogy nem szeretne tulajdonossá válni. „Végső soron ez Dietrich csapata, de ő is látja ezt a hatalmas elhivatottságot és hozzáértést az istállón belül. Ő is arra törekszik, hogy megoldást találjunk a folytatáshoz, a háttérben segédkezik és számos egyeztetésnek részese.”

Végül a csapatvezető nyíltan elismerte, hogy valóban tárgyalásokat folytattak a Volkswagennel a márka F1-es részvételéről. „Ahogy azt már mindenki tudja, voltak megbeszéléseink a VW Csoporttal, de a jelenlegi gondjaik mellett valószínűleg a Formula-1 az utolsó dolog, amivel foglalkozni akarnak” - utalt a nemrég kirobbant dízelbotrányra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: