A pilóta a gyors hármas kanyarban veszítette el az irányítást az E23 felett a verseny 12. körében, az autóval a védőfalba csapódott, a bukás következtében rövid idő alatt másodszor pályára küldték a biztonsági autót. Mikor a soron következő USA Nagydíjról kérdezték, Grosjean elárult néhány részletet a balesetről:
„Egészen jól érzem magam, különösen ahhoz képest, milyen erejű volt a becsapódás. Még az ülésem is eltörtem! Hosszú ideje ez volt a legnagyobb ütközésem, amikor pedig már tudtam, hogy el fogom találni a falat, levettem a kezem a kormányról, becsuktam a szemem, és átöltem magam. A történtek igazolták az autóban rejlő biztonsági felszerelést, valamint az egyéb védelmi eszközöket. Szintén köszönet jár a csapatnak, akik darabokból összerakták a kocsit” – idézi az Autosport lap Grosjeant.
A csapat műszaki igazgatója, Nick Chester a baleset kiváltó okáról beszélt, cáfolja, hogy technikai probléma lett volna. „Nincs jele az adatok között és az alkatrészekben, hogy valami elromlott volna, és ez vezetett a balesethez. Nem könnyű következtetéseket levonni az ilyen vizsgálatokból, de úgy tűnik, Romain talán kicsit túl közel haladt az előtte levő McLarenhez, és elveszítette a leszorítóerőt. Semmit sem látunk, ami az autó meghibásodására utalna.”
„A kár jelentős, de az autó így is jól kibírta a becsapódást” – beszélt Chester arról, mennyi munka vár a csapatra Austinban. A szezon végéig az autók ugyanis már nem térnek vissza az enstone-i főhadiszállásra. „A kocsi jobb oldala sérült meg, az első és hátsó felfüggesztések, az orr, a hátsó szárny, a gyűrődési zóna. Mindazonáltal nem látunk olyan akadályt, ami meggátolna minket, hogy újból összerakjuk.