A Red Bullnak sem a Mercedes, sem a Ferrari nem hajlandó erőforrást adni, ami miatt könnyen elképzelhető, hogy a cég mindkét istállóval elhagyja a Formula-1-et – ezzel pedig a létszám máris 18 főre csökkenne. A mezőny azonban további két autót is elveszíthet: nem szabad elfelejteni, hogy a Lotus versenyről versenyre tengődik, csak a Renault döntésére vár. Ha a francia autógyártó nem érkezik, aligha képesek túlélni.
A Formula-1-es szabályok előírják, hogy amennyiben a létszám 18 kocsi alá csökken, a nagy csapatok, azaz a Ferrari, Mercedes és McLaren kötelesek harmadik autót kiállítani. Szerződése egyébként a Red Bullt is erre kötelezné. Aggályt jelent azonban, hogy négy hónappal az első 2016-os tesztek előtt talán már nincs elegendő idő egy ilyen horderejű módosítás megvalósításához. Toto Wolff, a Mercedes üzleti csapatvezetője ezt cáfolja.
„Nem igaz. A kérdés inkább arra irányul, hogyan finanszírozzuk az extra autót, de logisztikailag megvalósítható. Nemrég minden csapatot megkértek, hogy vizsgálják meg a számadatokat, amelyek nagyon hasonlók, így anyagilag sem hárul elénk akadály” – mondta Wolff, aki a kisebb csapatokkal is harmadik autót állíttatna ki, melyek fizetős versenyzők beültetésével növelhetnék bevételeiket. Emellett ismét hangsúlyozta, hogy fiatal tehetségeket lehetne a plusz kocsikba helyezni.
Az osztrák olyannyira támogatója a harmadik autóknak, hogy akkor is bevezetné őket, ha a Red Bull marad, ezzel megmásfélszerezve a mezőny számát. „Fontos, hogy az olyan csapatok, mint a Red Bull és Toro Rosso, maradjanak a Formula-1-ben, nem csupán a létszám miatt. De függetlenül attól, hogy itt lesznek vagy nem, szívesebben látnék harmadik autókat, és 26-28 fős rajtrácsot.”