A mezőnybe jövőre érkező amerikai csapat kedden jelentette be, hogy újoncként is egy igazi nagyágyúval vág neki első F1-es szezonjának, hiszen a 10 dobogóval rendelkező Grosjeant sokan a mezőny leggyorsabb versenyzői közé sorolják. A francia neve sokáig nem is került szóba a csapattal, a megállapodás viszont aztán meglehetősen hirtelen jött. Többen is úgy gondolták ugyanis, hogy nem is kérdéses Grosjean maradása a hazai istállójává váló Renault-nál, amely márka várhatóan megveszi majd a Lotus többségi tulajdonrészét a következő szezon előtt.
Maga a francia is így gondolta egy ideig...
„Én voltam az első, aki részese szeretett volna lenni a Renault-projektnek. Ha korábban jöttek volna, biztosan maradok, ám találkoztam a Haasszal, akik vonzó ajánlatot tettek” - árulta el Grosjean a BBC-nek.
Az amerikaiak azonban újonclétük ellenére is legalább olyan nagy lehetőségekkel kecsegtetnek, mint a gyári Renault. A csapat a Ferrarival szoros együttműködésben debütál az F1-ben, Grosjean pedig nem is tagadja, hogy ez, valamint a potenciális továbblépés lehetősége motiválta döntésében.
„A tény, hogy a Haas közel áll a Ferrarihoz, sokat nyomott a latban. Nem azért, mert egy, kettő vagy három éven belül a Ferrari ülésére pályáznék, de kétségtelenül közelebb kerültem hozzájuk ezáltal. Figyelemmel kísérik majd, hogy mit csinálunk, és minél jobban végzem a dolgom, annál jobb eséllyel kaphatom meg az ülésüket egy napon” - fedte fel a 29 éves pilóta.