Régóta köztudott, hogy a tervek szerint 2017-től kezdve új, a mostanitól jelentősen eltérő technikai szabályokat vezethetnek be a Formula-1-ben, melyek értelmében alapjaiban átalakulhat az autók kinézete: szélesebb karosszéria és kerekek, megújult szárnyak és padlólemez, jelentősen megnövekedett aerodinamikai leszorítóerő – ezek jellemezhetik a jövő királykategóriás gépeit.
A változások mértéke viszont egyúttal azt is jelenti, hogy a végső döntésre s a szabályok pontos megfogalmazására szóló határidőt a szokottnál jelentősen korábbra kell hozni, hogy a csapatoknak meglegyen a kellő idő a felkészülésre. Christian Horner Szingapúrban úgy nyilatkozott, hogy legkésőbb október másodikán (azaz ezen a héten pénteken) döntést kell hozni, hogy aztán a Motorsport Világtanács a hó végén elfogadhassa a javaslatokat.
Pat Symonds, aki a nyáron még úgy nyilatkozott, hogy talán 2018-ra kellene halasztani az új szabályok bevezetését, ismét leszögezte, hogy tulajdonképpen már most is el van késve az F1 abban az esetben, ha 2017-től szeretné megújítani az autókat, s véleménye szerint két hónapon belül mindent le kell zárni. A Sky Sportsnak nyilatkozó brit szakember szerencsére pozitívumokat is kiemelt, mindenekelőtt azt, hogy a csapatok egyetértenek abban, hogy változásra van szükség, s mostanra a fő irányvonalakról is megegyeztek – mindenekelőtt arról, hogy nem hátra-, hanem előrefelé kell haladni.
A várható változásokat Symonds így foglalta össze: „Azt hiszem, mindenekelőtt az tűnik majd fel az embereknek, hogy az autók és az abroncsok szélesebbek lesznek, s megváltozik a szárnyak kialakítása is. Ha egy felülnézeti tervrajzot nézünk, az autónak valamivel erőteljesebb háromszög formája lesz. A hátsó szárny pedig egy kissé szélesebb és alacsonyabb lesz, s valamelyest hátrébb helyezkedik majd el, az első ezzel szemben talán valamivel egyszerűbb lesz a mai, bonyolultabb daraboknál, de erről még nem született végső döntés...”