Lewis Hamiltonnak igencsak szokatlan lehet jelenlegi helyzete, hiszen az elmúlt majd’ két évben egyszer sem fordult elő, hogy úgy hajtson egy versenyhétvégén, hogy normál körülmények között semmi esélye sincs a győzelemre. Szingapúrban viszont ez történt, és mivel a városállam futamát egy héten belül követi a Japán Nagydíj, a kétszeres világbajnok kétségek között őrlődik, hogy csapata nem fogja megtalálni a szenvedés okait.
A brit amiatt is aggódhat, hogy ha a formahanyatlás tartós marad, akkor a győzelmekért harcba szálló Sebastian Vettel is világbajnoki tényezővé válhat, lévén csak 49 ponttal van lemaradva, ami ugyebár kevesebb, mint két futamgyőzelem. És ha legalább még egyszer beüt a krach, mint Szingapúrban… Hamilton szerint aggasztó, hogy nem kapott válaszokat az ott történtekre. „Egyáltalán nem vagyok magabiztos, hiszen a mérnökeim semmilyen információt nem nyújtottak arról, hogy miért szenvedünk” - nyilatkozta a brit az Independentnek.
„Az autó egyensúlya rendben volt, viszont nem tapadt eléggé. Még mindig nem tudjuk, hogy miért, és már nincs is sok idő hátra a következő versenyig. Csodálkoznék, hogy ha az lenne a helyzet, hogy nem a mi autónk lett lassabb, hanem a többiek javítottak az autóikon” - mondta Hamilton, aki hozzátette, hogy amíg találkozik mérnökeivel Suzukában, folyamatos e-mail kapcsolatban lesz velük.
„A versenytempóm remek volt, és csak azért maradtam le Kimi Raikkönentől, mert szorosan a másik mögött haladva könnyű tönkretenni a gumikat és túlhevíteni az autót. Képes voltam megnyomni az etapok végét a lágy Pirelliken, a tempóm pedig hasonló volt az élen állókéhoz, akik szuperlágy abroncsokat használtak, ezért azt gondoltam, hogy jó pozícióban vagyok. Mielőtt az autó veszíteni kezdett volna a hajtásából, éreztem, hogy legalább két pilótát is átugorhatok majd a bokszkiállások során. Sőt, még arra is gondoltam, hogy nyerhetek majd.”
„Azért mentünk oda, hogy elvégezzem a munkámat, de nem nyerhetsz meg mindent. Sz*r ügy. Nagyon elégedett vagyok azokkal a sikerekkel, amelyeket szereztünk, és elégedett vagyok azzal a munkával, amit csináltam. Az időmérőn megelőztem a csapattársamat, és a versenyen előtte haladtam, amíg az autó le nem lassult. Régóta történt már ilyen, és nem veszítettem túl sok pontot. Amondó vagyok, hogy a pohár félig tele van, hiszen sokkal rosszabb is lehetett volna” - tette hozzá a világbajnoki pontverseny éllovasa.