A Formula-1 világa az elmúlt évtizedben fokozatosan egyre komolyabban veszi a csapatok kiadásainak kordában tartását, így szinte évről évre új korlátozások lépnek életbe, amelyek a sport fenntarthatóságát szolgálják. Ám minden törekvés ellenére még ma is jól látható, hogy egyes istállók a financiális életben maradásukért küzdenek, köszönhetően annak is, hogy a megszorításokkal párhuzamosan az F1-be 2014-ben érkezett szabályváltozások újabb terheket róttak rájuk. A komplex erőforrásokért a motorgyártók ügyfélcsapatai jelenleg 20-25 millió eurót fizetnek, miközben a korábbi V8-asokhoz 8-10 millió euróért is hozzájutottak.
Egyes vélemények szerint az eddigi költségcsökkentési próbálkozások jórészt csak apró maszkírozások voltak, hiszen igazán nagy spórolást eredményező lépésekre, mint amilyen például a szélcsatornák teljes bezárása, nem igazán hajlottak a csapatok. Egészen mostanáig, hiszen némileg meglepő módon a Stratégiai Csoportnak az e heti ülésén sikerült döntést hoznia valamiben.
Ennek értelmében a hat csapatból, valamint az FIA és a FOM képviselőiből álló szervezet megállapodott abban, hogy 2017-től költséglimitet vezet be a motorok és a váltók áraira, így senki nem adhat el motort 12 millió eurónál drágábban ügyfeleinek. A partnercsapatnál ráadásul úgy is dönthetnek, hogy az egy évvel korábbi specifikációt igénylik, amihez pedig legfeljebb 8 millió euróért hozzájuthatnak. Emellett a váltók maximális ára 2 millió euró lehet, ezek pedig a számítások szerint alaposan megkönnyítik majd a privát istállók életét.
A legdrámaibb változásnak azonban a szélcsatornák teljes mellőzése bizonyul, amit többségi szavazással szintén elfogadtak a Stratégiai Csoport tagjai. Ennek értelmében 2017-től már mindenki csak CFD-technológia segítségével fejlesztheti az autóit.
Ahhoz, hogy mindezek a változtatások életbe lépjenek, az F1 Bizottságnak és a szeptember 30-án ülésező Motorsport Világtanácsnak is jóvá kell hagynia őket. Ha mindegyik megkapja a zöld jelzést, attól éves szinten 20-25 milliós megtakarítást remélnek a csapatok.
Az istállók között ezúttal sem volt meg az egyetértés a fenti pontokban, ám az FIA és a FOM szavazatai segítettek a korlátozások oldalára billenteni a mérleget. Az Autosport értesülései szerint a Williams, a Ferrari és a Mercedes nemmel szavazott a szélcsatorna bezárására, csak a McLaren, a Red Bull és a Force India helyeselte azt.