A monzai Olasz Nagydíjat arra használta fel a Renault, hogy ha már amúgy is hátrányban lennének motorerő tekintetében, akkor vesszen az egész hétvége, és inkább bevállalják a büntetést, hogy a tengerentúli versenyekre friss, vagy majdnem friss erőforrásokkal vágjanak neki. Ezzel szemben Daniel Ricciardo vadonatúj motorja már a szombat délelőtti szabadedzésen megadta magát, nehéz helyzetbe hozva a Milton Keynes-i alakulatot.
Az ausztrál pilóta úgy véli, kicsit ijesztő lett a hangulat a csapatnál. „Híján vagyunk motoroknak, szó szerint egy elérhető darab sincs már tartalékban. Úgy vélem, most kettő, ha van, de ha egy tönkremegy, akkor elkezdhetnének többet is építeni a gyárban” - idézte Ricciardót az Autosport. Csapatfőnöke, Christian Horner szerint jelenleg Ricciardo „tarsolyában” jelenleg egy, míg a Kvjatéban két új motor található - ami azt jelenti, hogy a hátralévő hét futam során szinte biztosan meg fogják büntetni az ausztrált motorcsere miatt.
A Renault egyik szóvivője azonban azt mondta az Autosportnak, hogy aggodalomra semmi ok, hiszen a cég „bármilyen helyzetre felkészült”, az ennek az ellenkezőjéről szóló hírek pedig csak pletykák. A monzai szabadedzésen történt leállást egyébként egy, nem Renault által gyártott elem okozta az autó légbeömlőjében, a Red Bull pedig még nem tudja, hogy a kérdéses erőforrást be tudják-e vetni a jövőben.