DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 19. vasárnap
F1

Isztambul meglepő 2016-os visszatérést tervez

Bár eddig senki nem számolt velük, és a jövő évi versenynaptár már nélkülük is rekordhosszúságú lenne, az isztambuli pálya új tulajdonosai szerint hajszálra van a Török Nagydíj jövő évi megrendezése.

Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy bizonytalan sors vár az egykor szebb napokat is megélt isztanbuli versenypályára, hiszen egy tulajdonosváltásnak köszönhetően az Intercity nevű cég vette azt birtokba, azzal a céllal, hogy egy részét autókereskedéssé alakítsa.

Mindemellett hangsúlyozták, hogy a versenyzés sem áll le a pályán, hiszen a ralikrossz-vb és hosszútávú versenyek még idén is ellátogatnak a Hermann Tilke által tervezett létesítménybe, sőt, az új tulajdonosok ennél nagyobb szabású terveket is szövögetnek. A vállalat szerdán megtartotta hivatalos megnyitóját, amelyen az Intercity elnöke felfedte, hogy közel állnak a megállapodáshoz Bernie Ecclestone-nal, amelynek értelmében már 2016-ban meglepő visszatérést tehet a pálya az F1-es körforgásba.

Dppi_00111004_472



„Elárulhatom, hogy egyedül már csak egy végső aláírás hiányzik ahhoz, hogy bekerüljünk a hivatalos versenynaptárba” - mondta Vural Ak, aki szerint azonban néhány hónapot még biztosan várni kell a döntésre.

 „Arra számítok, hogy a török kormány jóváhagyja majd a versenyt, hiszen ez egy nagyszabású nemzetközi esemény. De emiatt meg kell várnunk a választásokat” - tette hozzá, utalva a november 1-jei eseményre.

A bgnnews.com szerint az FIA decemberig adott haladékot Törökországnak a döntésre, hiszen a 2016-os naptárat is akkorra kell majd véglegesíteniük. A jövő évi menetrend már így is rekordszámú 21 nagydíjat tartalmaz, és ha a törökök által remélt visszatérés valóra válna, akkor ez a szám egy továbbival nőhet.

A Török Nagydíjat 2005 és 2011 között összesen hét alkalommal rendezték meg, és bár a pályát általánosságban szerették a versenyzők, az utolsó itteni futam kétes megítélésű statisztikákkal került be a rekordkönyvekbe. A 2011-es verseny ugyanis - köszönhetően két újításnak, az extrémgyorsan kopó Pirelliknek és a túl hatékonyra belőtt DRS-nek - a legtöbb bokszkiállást (82) és a legtöbb előzést (79) is hozta a száraz F1-es versenyek történetében. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: