Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy bizonytalan sors vár az egykor szebb napokat is megélt isztanbuli versenypályára, hiszen egy tulajdonosváltásnak köszönhetően az Intercity nevű cég vette azt birtokba, azzal a céllal, hogy egy részét autókereskedéssé alakítsa.
Mindemellett hangsúlyozták, hogy a versenyzés sem áll le a pályán, hiszen a ralikrossz-vb és hosszútávú versenyek még idén is ellátogatnak a Hermann Tilke által tervezett létesítménybe, sőt, az új tulajdonosok ennél nagyobb szabású terveket is szövögetnek. A vállalat szerdán megtartotta hivatalos megnyitóját, amelyen az Intercity elnöke felfedte, hogy közel állnak a megállapodáshoz Bernie Ecclestone-nal, amelynek értelmében már 2016-ban meglepő visszatérést tehet a pálya az F1-es körforgásba.
„Elárulhatom, hogy egyedül már csak egy végső aláírás hiányzik ahhoz, hogy bekerüljünk a hivatalos versenynaptárba” - mondta Vural Ak, aki szerint azonban néhány hónapot még biztosan várni kell a döntésre.
„Arra számítok, hogy a török kormány jóváhagyja majd a versenyt, hiszen ez egy nagyszabású nemzetközi esemény. De emiatt meg kell várnunk a választásokat” - tette hozzá, utalva a november 1-jei eseményre.
A bgnnews.com szerint az FIA decemberig adott haladékot Törökországnak a döntésre, hiszen a 2016-os naptárat is akkorra kell majd véglegesíteniük. A jövő évi menetrend már így is rekordszámú 21 nagydíjat tartalmaz, és ha a törökök által remélt visszatérés valóra válna, akkor ez a szám egy továbbival nőhet.
A Török Nagydíjat 2005 és 2011 között összesen hét alkalommal rendezték meg, és bár a pályát általánosságban szerették a versenyzők, az utolsó itteni futam kétes megítélésű statisztikákkal került be a rekordkönyvekbe. A 2011-es verseny ugyanis - köszönhetően két újításnak, az extrémgyorsan kopó Pirelliknek és a túl hatékonyra belőtt DRS-nek - a legtöbb bokszkiállást (82) és a legtöbb előzést (79) is hozta a száraz F1-es versenyek történetében.