Legalább három csapat esetében már biztosnak látszik a motorgyártó-váltás a 2015-ös szezon végén. A Lotus, ha megvalósul, amiről hónapok óta folyik a szó, Renault-val folytatja, míg a franciák mostani ügyfelei, a Red Bull és a Toro Rosso Ferrari-erőforrásokra válthatnak. Ezzel a Mercedesnek csak 3 „csapata” marad, míg a Ferrari-motorok a Scuderiával, az idei partnerekkel és az újonnan érkező Haasszal együtt már hat istálló autóiban dobognának.
Ezt az aránytalanságot szüntetheti meg, ha beigazolódik két újabb, motorgyártó-váltásról szóló hír. Már több mint egy hónapja, hogy felmerült a lehetősége, hogy a Sauber Renault-ra vált 2016-tól, s ők lesznek a gyári istálló első számú (és egyetlen) partnerei – miután a Ferrarinál ezt a kiemelt státuszt bizonyosan elveszítik a Haas érkezésével.
A másik lehetőség az, amit a Bild vetett fel, miszerint a mezőny legkisebb csapata, a Manor kerül még ki a Ferrari ügyfelei közül, ami viszont épp kapóra jöhet a Mercedesnek: részint azért, mert esetükben valóban egy olyan csapatnak szállíthatnak erőforrásokat, mely semmilyen szinten, soha nem lehet veszélyes az Ezüst Nyilakra (vagy legalábbis jelenleg igen nehéz elképzelni), másfelől pedig ezzel egy juniorcsapatot hozhatnának létre, ahol elhelyezhetik ifjú tehetségeiket.
A Mercedes jelenleg két ifjú tehetséget terelget az F1 felé vezető úton: Pascal Wehrleint, aki jövőre akár DTM-bajnokként is debütálhat a királykategóriában, illetve Esteban Ocont, aki tavaly Verstappent verte az F3-as Eb-n, idén a GP3 egyik bajnokesélyese, s emellett a gyár DTM-alakulatának tartalékversenyzője.