Monzában a Red Bull várhatóan szenvedni fog a Renault-motor lóerőhátránya miatt, az Olaszországot követő lassú, kanyargós szingapúri pálya azonban esélyt jelenthet egy újabb erős szereplésre, hiszen a hátralevő versenyek közül ez az aszfaltcsík hasonlítható leginkább Monacóhoz és a Hungaroringhez, ahol a csapat egyaránt erős versenyt teljesített. Ennek ellenére gondolataik egy még későbbi nagydíjon, a Szingapúr utáni Suzukát követő Szocsiban járnak.
„A Renault következő fejlesztése Szocsiban érkezik. Akkor majd meglátjuk” – mondta az Auto Bild lapnak Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. A motorszállító spórolt a fejlesztésre használható zsetonokkal, hogy egy komoly csomagot állíthasson össze a szezon második felére. Ha tervük bejön, a Red Bull nagyot ugorhat előre Oroszországban. Azt pedig Marko határozottan állítja, karosszéria frontján már most ők a legjobbak.
„Az erőhátrány ellenére újra a miénk a legjobb karosszéria Magyarország óta. Ez a GPS-adatokból jól látható. A legjobb bizonyíték erre maga Daniel Ricciardo, aki újra magabiztos. Mintha valami átváltott volna a fejében.” Az osztrák azt is bevallotta, hogy a szezon első részében a csapatmorállal sem volt minden rendben. „Voltak problémáink. Rá kellett szólni az emberekre: hahó! Csak azért, mert nem a miénk a legjobb motor, még mindent meg kell tennünk, hogy a legjobb karosszériával rendelkezzünk.”
Ami az igazán nagy előrelépést illeti, Helmut Marko a 2017-es szezonban bízik, amikor újabb jelentős, elsősorban aerodinamikai szabályváltozások érkeznek. „Minimum egy lépés lesz a helyes irányba. Vizuális téren az autók agresszívabbak lesznek, a versenyzők dolga nehezebbé fog válni. Ezért várjuk mi is.”
„Hála az égnek Dietrich Mateschitz a motorsport rajongója, aki a Formula-1-et ideális marketingplatformnak látja. De a terméknek elsősorban a rajongóknak kell megfelelnie. Nekünk pedig győzelmi esélyre van szükségünk. Amihez rövid távon egy győztes motor kell” – tett újabb utalást arra, hogy a Renault-val való együttműködést minden bizonnyal hamarosan beszüntetik.