DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
F1

Növelhetik a DRS szerepét 2017-től

Az előzést megkönnyítő állítható hátsó szárny már most sem örvend túl nagy népszerűségnek, az F1 döntéshozói azonban azt tervezik, hogy a rendszer szerepének növelésével oldanak meg bizonyos problémákat.

Mint ismert, a 2017-es idényben jelentősen megváltozik a Formula-1 technikai szabálykönyve, abból a célból, hogy az autók öt-hat másodperccel gyorsuljanak. A pontos előírásokat azonban valószínűleg csak hét hónap múlva véglegesítik: a paddockból többen már amiatt aggódnak, hogy ilyen rövid idő alatt nem tudnak alkalmazkodni a jelentős, főleg aerodinamikai jellegű változásokhoz.

Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója optimista, hogy az új szabályok kedvezően hatnak majd az előzésekre is – ugyanakkor egy olyan tényezőt emlegetett, aminek valószínűleg kevesen örülnek: a sokak által gyűlölt DRS szerepét növelné.



„Azt hiszem, egy elég jó egyensúlyi helyzetet hoztunk létre” – idézi az FIA szakemberét az Autosport. „A technikai vezetők most is úgy érzik, az Előzési Munkacsoport által elvégzett 2008-as erőfeszítések, melyekkel 2009-re készültünk, igen csekélyek voltak a jelenlegi két legfontosabb meghatározó tényezőhöz, a gumikopáshoz és DRS-hez képest.”

„Valószínűleg ez a két dolog többet nyom bárminél, amit a Munkacsoport kitalált, ezért ehhez a kettőhöz kell nyúlnunk. Ha, ahogyan néhányan gondolják, az új szabályok mellett nehezebb lesz egy másik autót közelről követni, akkor növelhetünk a DRS szerepén. Nem gondolom, hogy nagy probléma állna fenn ezen a téren” – mondta Whiting, akivel valószínűleg egyes rajongók vitába szállnának.

A versenyigazgató azt is elárulta, lazítottak a CFD-re – számítógépes aerodinamikai szimuláció – vonatkozó szabályokon, hogy az istállók könnyebben fel tudjanak készülni 2017-re. „Október 2-a lesz a következő lépés, amikor is megtárgyaljuk, mennyi munkát végeztek el CFD-vel a csapatok, ugyanis extra időt engedélyeztünk nekik. Hogy megvan-e a kellő kapacitásuk ehhez, az csapattól függ. De bizonyos formájú CFD-amnesztiát biztosítottunk nekik, ha úgy tetszik, hogy felfedezhessék az aeróra vonatkozó koncepciót. Most a Pirellire várunk, hogy becsléseket adjanak a tapadási szintről az új gumiméretre vonatkozóan.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: