Az open wheel versenyzésnek hiába van a DNS-ébe kódolva, hogy a versenyzők feje kilátszik az autóból, úgy tűnik, egyre elkerülhetetlenebb a zárt, vagy a nagyobb védelmet nyújtó pilótafülkék bevezetése. Henry Surtees halála és Felipe Massa súlyos sérülése egy héten belül, 2009-ben, hosszú időre beszédtémává tette az ügyet, a Nemzetközi Automobil Szövetség pedig egy vadászrepülő pilótafülkéjét védő üvegen próbálta ki egy kerék becsapódását.
Az ötletet aztán elvetették, mondván, nehéz lenne kimenteni a pilótát egy súlyosabb baleset után, de szintén kukába dobták azt a tervezetet is, mely egy csőszerkezetet képzelt el a pilóta feje elé - ez gátolta a versenyzők kilátását. Jules Bianchi balesete és halála, valamint Justin Wilson hétfő délutáni elvesztése után ismét fellángolt a jobban védett pilótafülke-diskurzus - Edd Straw az Autosport oldalán megjelent cikkében azt írta, hogy a hagyományokra nem lehet többé hivatkozni, Lucas di Grassi pedig azt nyilatkozta, hogy a zárt pilótafülkéket hamarosan minden formaautós kategóriában be fogják vezetni, nem csak biztonsági okokból, hanem aerodinamikai elemként is.
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója osztja a korábbi F1-es pilóta véleményét, szerinte elkerülhetetlen lesz valamilyen megoldással előállni. „Már néhány éve dolgozunk az ügyön, számtalan tesztet végeztük, és voltak sikeresek és kevésbé sikeresek is” - mondta a brit az Autosportnak. „Ott volt a vadászrepülő pilótafülkéjének kipróbálása, de ott a veszteségek felülírták a nyereségeket. Aztán előálltunk a meglehetősen csúnya, csőszerkezetes megoldással, ez pedig a pilóták kilátását akadályozta. Nagyon, nagyon nehéz olyasmit kitalálni, ami működni is fog.”
„Van két másik terv is az asztalon, az egyik a Mercedesé. Ez nem borítja be teljesen a pilótát, ki lehet venni őt a pilótafülkéből - ami az egyik legfontosabb dolog -, egy karikából áll az egész, egy központi elemmel kiegészítve. A másik olyan lapocskák felszerelése az autó tetejére és a pilóta elé, ami nagyjából láthatatlan lesz a vezető számára. Nagyon sok időt, erőfeszítést és kutatást fektettünk ebbe a projektbe, amely nem könnyű, sőt, irtózatosan nehéz folyamat.”
„De úgy látom, hogy egy napon meg fog történni, egy nap lesz valami, ami csökkenti a pilóták sérülésének kockázatát. Lehet nem lesz olyan jó, mint a vadászrepülő pilótafülkéjével végzett teszt esetében, de biztosan védelmet fog nyújtani. Kitartónak kell lennünk ez ügyben, még akkor is, ha olyan ötlettel állunk elő, amely nem nyújt 100%-os védelmet minden esetben. De ha javít a helyzeten, jó lesz - muszáj találni rá valamilyen módot” - tette hozzá Whiting.