Egészen a futamig jól alakult a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíj a McLaren és Lando Norris számára, hiszen a sprinten közelített Max Verstappenre, az időmérőn pedig pole-t szerzett. Az esős versenyen viszont a rajtnál elbukta a vezetést, a piros zászlós megszakítás kibabrált vele, majd az újraindításnál a pályáról leszaladva még veszített pozíciókat.
A brit így végül hatodik lett, miközben Verstappen a 17. helyről startolva győzni tudott, így 62 pontos előnnyel távozhatott Interlagosból, ami azt jelenti, hogy szinte biztossá vált a Red Bull-os negyedik világbajnoki címe.
Norris az említett módon maga is hibázgatott a versenyen, Andrea Stella, a McLaren F1-es csapatfőnöke szerint azonban arra volt visszavezethető a sok blokkolt kerék a pilótáiknál – amit külön is vizsgálni fognak –, hogy nem viselkedett kezesen a vizes pályán az MCL38-as:
„Ha Landót nézem, főként a pályaelhagyásait kell megvizsgálnunk, amelyek pozíciókba kerültek. Mindkét pilótánkkal szenvedtünk. Az időmérővel együtt – a Q3-ban Oscar nem futott túl erős kört, mert az utolsó két próbálkozásakor blokkoltak a kerekei az 1-es kanyarban – szenvedtünk azzal, hogy blokkoltuk a kereket.”
„Szóval szerintem csapatként el kell ismernünk, hogy nem adtunk a versenyzőknek könnyen kezelhető autót ilyen nehéz körülmények között. Biztos vagyok benne, hogy a pilóták azt fogják mondani, hogy jobban teljesíthettek volna itt-ott. De csapatként azt is el kell ismernünk, hogy ilyen körülmények között az autónk trükkös és olykor kiszámíthatatlan volt” – nyilatkozta Stella a futam után a Formula.hu jelenlétében.
Nem bánták meg a kerékcserét
Norris megbicsaklásai mellett az került sokba a McLarennek, hogy épp nem sokkal a piros zászlós megszakítás előtt álltak ki friss intermediate abroncsokért, így pedig átugrotta őket a csere nélkül Verstappen és a két Alpine. Stella azonban nem bánta meg a döntést:
„Azt kell mondanunk, hogy a pozíciók egy részét a piros zászlóval veszítettük el. Úgy éreztük, az a helyes döntés, ha kiállunk a bokszba kereket cserélni, amikor annyi víz esett a pályára. És ezt nem bántuk meg. Óvatossági bokszkiállás volt. Végül kifizetődött a mögöttünk haladóknak, akik nem cseréltek, mert a piros zászló gyakorlatilag újraindította a versenyt. Szóval tanultunk néhány dolgot, de vannak pozitívumok is.”
Ami az említett pozitívumokat illeti, a wokingiak vezére elsősorban a konstruktőri világbajnoki állásban találta meg azt, ahol növelték az előnyüket a Ferrarival szemben:
„Természetesen a pole-ból indulva mindig reméled, hogy elsőként is tudsz célba érni. Roppant eseménydús futam volt, és az események egy része nem kedvezett nekünk, és emiatt végül messze végeztünk a dobogótól.”
„De így is erős pontokat szereztünk. Fontos volt versenyben maradni. Ha megnézzük a konstruktőri világbajnokságot, fontos, hogy több pontot szereztünk, mint a Ferrari, és ez jó helyzetbe hoz minket az idény utolsó szakaszára.”