Bagnaia fél tizeddel az elcsúszó Martin előtt, a Yamahák a top 10-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38623
A második távol-keleti tripla forduló utolsó állomásaként Malajziában versenyez a hétvégén a MotoGP, amely számára két edzés volt a pénteki menü. A délelőtti gyakorláson Francesco Bagnaia nagy fölénnyel végzett az élen, a lényeg azonban a délutáni egyórás tréning volt, amelynek végén eldőlt, hogy melyik tíz motoros jut be automatikusan a szombati időmérő második szakaszába.
Itt pedig már sokkal szorosabb volt a két vb-esélyes csatája: Bagnaia 1:57,679-es körével fél tizeddel előzte csupán az éllovas Jorge Martint – aki az utolsó percekben egy elcsúszást is bemutatott. Enea Bastianini végzett a harmadik helyen, mögötte Maverick Vinales törte meg a Ducatik uralmát az Apriliával. A két Marquez és Morbidelli jutott még be a bolognaiak versenyzői közül a Q2-be, de ennél nagyobb szenzációt keltett, hogy a két Yamaha is így tett: Fabio Quartararo a hatodik, Alex Rins a nyolcadik lett. A top 10-be még Jack Miller fért be, kiszorult viszont onnan például Pedro Acosta. A Fabio di Giannantonio helyetteseként a MotoGP-be öt év után visszatérő Andrea Iannone 21. lett.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'57.679 | |
2. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'57.729 | 0.050 |
3. | Enea Bastianini | Ducati | 1'57.877 | 0.198 |
4. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'58.141 | 0.462 |
5. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'58.296 | 0.617 |
6. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'58.303 | 0.624 |
7. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'58.310 | 0.631 |
8. | Alex Rins | Yamaha | 1'58.336 | 0.657 |
9. | Jack Miller | KTM | 1'58.360 | 0.681 |
10. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'58.362 | 0.683 |
11. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'58.438 | 0.759 |
12. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'58.460 | 0.781 |
13. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'58.625 | 0.946 |
14. | Brad Binder | KTM | 1'58.649 | 0.970 |
15. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'59.000 | 1.321 |
16. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'59.107 | 1.428 |
17. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'59.188 | 1.509 |
18. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'59.375 | 1.696 |
19. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'59.402 | 1.723 |
20. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'59.535 | 1.856 |
21. | Andrea Iannone | VR46 Ducati | 1'59.618 | 1.939 |
22. | Lorenzo Savadori | Trackhouse Aprilia | 2'00.108 | 2.429 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ne maradj le semmiről, este jön az F1-es sprintkvalifikáció: program
https://formula.hu/parc-ferme/38622
Interlagosban is sprintformátum szerint rendezik a programokat ezen a hétvégén, így ma 15:30-tól 16:30-ig bonyolítják le az egyetlen F1-es szabadedzést, este 19:30-kor pedig már a holnapi sprintfutam időmérőjét nézhetjük, vagyis tétre megy a játék.
A sprintfutamot szombaton 15:00-kor rajtoltatják el, szintén szombaton este 19:00-kor pedig már a nagydíj kvalifikációját rendezik.
Maga a nagydíj pedig vasárnap 18 órakor kezdődik magyar idő szerint.
A teljes hétvégi program ezen a linken található, beharangozó videónk pedig megtekinthető YouTube-csatornánkon:
Visszatérne a jövőben a Ferrarihoz Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/38621
Négy futama maradt Carlos Sainznak a Ferrari színeiben, mielőtt az év végén távozna a Williams csapatához. A maranellóiak pilótája elmondása szerint hatalmas nyomást helyezett magára, mert mindenképpen akart még egy futamgyőzelmet szerezni a legendás alakulattal. A spanyol versenyző a Formula.hu jelenlétében arra a kérdésre is válaszolt, hogy benne van-e a pakliban, hogy Lewis Hamilton visszavonulása után visszatér az olasz csapathoz.
„Természetesen igen, az ajtó mindig nyitva lesz előttem a Ferrarihoz. Viszont a rövid és közép távon ez nem változtat a Williamshez és a projektjükhöz való hozzáállásomon. Mindig is az volt a célom, hogy a lehető legjobbamat nyújtsam az utolsó futamaimon a Ferrarival. Ez elég nehéz feladat, mert tudod, hogy az év végén távozni fogsz a csapattól, és én az a fajta ember vagyok, aki szeret a közép és hosszú távú projektekre koncentrálni. Az, hogy nincs valami, amit várhatok itt a jövőben, elég nagy kihívást jelent nekem” – mondta Sainz, ezután még egyszer hozzátette: „Viszont soha ne mondd, hogy soha (az eredeti kérdésre visszatérve – a szerk.).”
Marko elárulta, mikor hoznak döntést Perezről és a többiekről
https://formula.hu/parc-ferme/38620
Folyamatos a találgatás arról, hogy Sergio Perez megtarthatja-e 2025-re is az ülését a Red Bullnál vagy sem – annak ellenére, hogy szerződést hosszabbítottak vele még hónapokkal ezelőtt. A katasztrofálisra sikerült hazai nagydíja után még az is felmerült pletykaként, hogy a mexikói akár már az idei szezon közben repülhet, ám ezt előbb Christian Horner nevezte „nagyon-nagyon valószínűtlennek”, most pedig Helmut Marko nyilatkozta azt a Kleine Zeitung hasábjain, hogy csak a szezonzáró után döntenek:
„Jelenleg mindent vizsgálunk. Döntéseket csak Abu Dhabi után fogunk hozni” – fogalmazott a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója, aki hozzátette: várhatóan új karosszériát is kap majd Perez, „hogy megnyugodjon”.
Marko a cikkben beszélt még többek között a Perez helyére esélyes Liam Lawson és Yuki Tsunoda mellett a Formula-2-ben bajnokesélyes juniorjukról, Isack Hadjarról is, aki az Abu Dhabi Nagydíj vezethet a szabadedzésen: „Ez kritikus fontosságú lesz a jövője szempontjából. Aztán lesz egy teszt is kedden Abu Dhabiban, ahol számos olyan pilóta lesz, akit számításba vehetünk a jövő évre” – utalt például a már megerősített Red Bull-os Tsunoda-tesztre a szakember. Arra a kérdésre, hogy szerinte Hadjar készen áll-e az F1-re, így felelt Marko: „Igen, abszolút. Minden juniorkategóriában gyorsabb volt Franco Colapintónál.”
Verstappen „még nem hallott semmit” a motorcserés büntetéséről
https://formula.hu/parc-ferme/38619
Mint arról többször is írtunk már a napokban, minden valószínűség szerint Max Verstappen rajtbüntetéssel kezdheti meg a vasárnapi Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíját, mivel autójába beszerelik az idei hatodik belsőégésű motort is. Ezért a szabályok értelmében öthelyes hátrasorolás jár – ahogy azt láthattuk is korábban Spában a címvédő esetében.
Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója a minap a SpeedWeek portálon vezetett rovatában kvázi megerősítette a motorcsere és a büntetés tényét azzal, hogy azt írta, hogy „elkerülhetetlen”, hogy mindez megtörténjen Interlagosban. Maga Verstappen azonban egyelőre úgy nyilatkozott csütörtökön, hogy nem tud biztosat: „Nem hallottam még semmit erről. Nem beszéltük meg, de tudom, hogy egy ponton be kell vállalnom egyet. Szóval meglátjuk.”
Arra a felvetésre, hogy sokak szerint a brazil pálya a legalkalmasabb helyszín egy ilyen motorcserére, mivel könnyű előzni és felzárkózni, így reagált a vb-összetettet 47 pontos előnnyel vezető pilóta: „Ezt sosem tudhatjuk. Gondolhatod, hogy egy konkrét pálya a legjobb helyszín arra, hogy bevállalj egy motorcserés vagy bármilyen büntetést, de ez sosem garantált, csak lehetséges.”
„Rossz csapatfőnök lennék, ha nem vizsgálnám meg, elérhető-e” – Horner Colapintóról
https://formula.hu/parc-ferme/38618
Franco Colapinto a Formula-1-es Olasz Nagydíj óta váltotta le Logan Sargeantot a Williamsnél, a beugró újonc pedig azonnal letette a névjegyét, már pontokat is szerzett az első futamain. Ennek ellenére 2025-ben biztosan nem lesz helye a grove-i alakulatnál, hiszen oda Carlos Sainz érkezik Alexander Albon mellé. Viszont James Vowles, a Williams főnöke többször jelezte már, hogy szívesen látnák egy riválisuknál is a mezőnyben az argentint. Eleinte úgy tűnt, csak a 2026-tól Audivá váló Sauber ülése lehet opció Colapintónak, de az utóbbi időben az is felröppent, hogy akár a Red Bull kötelékeibe is kerülhet, amennyiben Sergio Perez nem maradhat az anyacsapatnál, és oda Liam Lawsont – vagy Yuki Tsunodát – léptetik elő a Visa Cash App RB-től, ahol így megüresedne egy ülés.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pedig el is ismerte, hogy akár opció lehet náluk Colapinto: „Colapinto egy érdekes versenyző. Mindenki számára, meglepően jobb annál, mint amit a Formula-2 alapján gondolhattunk. Rossz csapatfőnök lennék, ha nem vizsgálnám meg, hogy elérhető-e” – nyilatkozta az Auto Motor und Sport hasábjain. Ami viszont eltántoríthatja az energiaitalosokat, hogy a Williams is szeretné a kötelékeiben tartani az ifjú argentint – márpedig Helmut Marko, a Red Bull F1-es szakmai tanácsadója szerint ez nem járható út: „Vagy teljes mértékben akarjuk Colapintót, vagy sehogy” – jelentette ki határozottan.
Közel-keleti befektetők állapodtak meg a McLarennel – az autórészleget teljesen átvennék
https://formula.hu/parc-ferme/38617
A McLaren Csoport már most is közel-keleti tulajdonosok érdekeltségében van: március óta már teljes tulajdonjoggal rendelkezik a bahreini állami tulajdonban levő befektetése alap, a Mumtalakat, amely 2007 óta fokozatosan növelte érdekeltségét.
A bahreiniek azonban máris túladnának a csoport egy jelentős hányadán: az Abu Dhabi székhelyű CYVN Holdings az érdeklődő befektető, amely átvenné az autóipari részleg részvényeinek száz százalékát, valamint a teljes csoport – amelyhez a Formula-1, IndyCar és Formula-E versenycsapatai is tartoznak – kisebbségi tulajdonrészét. A felek nem kötelező érvényű megállapodást kötöttek, és a potenciális partnerség lehetőségeit vizsgálják.
Az Abu Dhabi székhelyű holding kifejezetten a járműiparban érdekelt, legutóbb a kínai elektromos autógyártóba, a Nióba fektettek be, de a portfólióba tartozik a Gordon Murray Technologies is – melynek alapítója másfél évtizeden át a McLaren tervezője volt, először az F1-es csapatnál, majd az említett közúti részlegen.
Fotó: McLaren
Alonsónak bélfertőzése van, kihagyja a médianapot Brazíliában
https://formula.hu/parc-ferme/38616
Az Aston Martin Aramco Formula One Team bejelentette, hogy Fernando Alonso kihagyja a brazíliai médianapot. A spanyol a Mxikóvárosi Nagydíj előtt bélfertőzéssel küzdött.
Visszatért Európába, hogy további kezelést kapjon egy specialistától. A plusz egy napos kezelés miatt késik a brazíliai utazása, de a hétvégi versenyre biztosan készen áll majd.
fotó: Aston Martin Aramco F1 Team
„Nem Checo a legnagyobb problémánk” – Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/38615
Újabb katasztrofális hétvégét teljesített Sergio Perez az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, ahol a Q1-es kiesés, a rajthelyre való rossz beállásáért kapott büntetés, valamint a Liam Lawson elleni csata során megsérült autóval az utolsó helyen ért célba hazai közönsége előtt. Emiatt egyre kevésbé tűnik türelmesnek a pilótával a Red Bull vezetősége – ám amikor a csapattárs és jelenleg is vb-éllovas Max Verstappent kérdezték Perez küszködéséről, a holland inkább az autóval kapcsolatos gondokra hívta fel a figyelmet:
„Jelen pillanatban nem ez a legnagyobb problémánk. Javítanunk kell az autón, mert ha jobb az autó, akkor természetes módon Checo is javulni fog” – mutatott rá Verstappen a Sky Sports F1-nek nyilatkozva. „De nem gondolkodom ezeken a helyzeteken, csak arra fókuszálok, hogyan lehetek gyorsabb az autóval. Austin biztató volt, de Mexikóban nagyon messze voltunk, és csak remélem, hogy Brazíliában újra versenyképesebbek leszünk.”
Tragikus áradások Valenciában, kérdéses lehet a MotoGP-szezonzáró és a Formula-E tesztje
https://formula.hu/parc-ferme/38614
Tragikus hírek érkeztek szerda reggel a valenciai régióból, ahol a keddi heves esőzések – amelyek mennyisége a spanyol meteorológiai jelentések szerint az éves csapadéknak felelt meg – villámárvizeket okoztak, amelyben már több mint 50 ember meghalt. A természeti katasztrófa pedig a Ricardo Tormo Circuit főbejáratához vezető utat is alaposan megrongálta (a lenti Insta-videón látszik is mindez), a The Race információi szerint pedig a mellette fekvő minimotopályát is teljesen tönkretették az áradások.
Emiatt nem kizárt, hogy a MotoGP két és fél hét múlva, november 15-17-én esedékes valenciai fináléja is veszélybe kerülhet: pár hónapja a Dorna a Kazah GP-t is hivatalosan amiatt halasztotta el, mert nem akart extra terhet róni a sportesemény megszervezésével a tragédiával küzdő helyi hatóságokra. Ez most Valencia esetén is megismétlődhet, és mindez Jorge Martin és Francesco Bagnaia vb-harcára is kritikus befolyással lehet – hiszen ha nem tudják megrendezni az utolsó fordulót, akkor extrém esetben a most hétvégi sepangi futam is előléphet finálévá. A The Race arról ír, hogy biztosan zajlanak egyeztetések, de az idő rövidsége ellenére nem lehet kizárni, hogy egy másik ibériai helyszín esetleg be tudna ugrani szükség esetén.
A Dorna a GPOne szaklapnak jelezte: maga a pálya „100 százalékig rendben van” és szerencsére ott nem is történt sérülés, viszont az utak megrongálódtak, de már tervet készítenek, hogy egy hét alatt rendbe hozzák őket. Hangsúlyozták: jelenleg nem időszerű a versenyről beszélni, de elkötelezettek annak megrendezése kapcsán. A valenciai pályán amúgy már jövő héten is rendeznének autósportos eseményt a Formula-E hivatalos szezon előtti tesztje révén: az elektromos világbajnokság közleményében az együttérzés kifejezése mellett szintén arról ír, hogy a pályán nem látszanak károk, és zajlik az alternatív útvonalak keresése a létesítményhez.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ezért esett ki a 400. F1-es nagydíjáról Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/38613
Elképesztő mérföldkőhöz ért Fernando Alonso múlt hétvégén Mexikóvárosban, hiszen a 400. versenyhétvégéjét teljesítette a Formula-1-ben. Az ünneplés azonban magán a futamon nem tartott sokáig a 13. helyről induló és a rajtbaleset után némileg előrelépő spanyolnak, ugyanis a 15. körben ki kellett állnia végleg a bokszba az Aston Martinjával – a kétszeres F1-es világbajnok szerint törmelék vagy sisakfólia vezetett mindehhez:
„A startom rendben volt. Nyilván sok akció történt előttünk, úgyhogy ezt ki tudtuk használni, de aztán szemlátomást némi törmelék került az első fékcsatornába, a hőmérsékletek pedig az egekbe szöktek. Próbáltuk ezt enyhíteni például a fékegyensúly hátrafelé állításával és egyebekkel, de így sem tudtuk kontroll alatt tartani, ezért sajnos ki kellett állnunk az autóval.”
Alonso számára amúgy nem alakulnak jól a jubileumi futamok, hiszen a 200. és a 300. nagydíjhétvégéjén is kiesett. A 43 éves versenyző szerint azonban nem számít, hogy mennyinél jár épp a számláló, minden kiesés ugyanannyira fájdalmas – igaz, kevésbé frusztráló, ha egy gyengébb hétvégén történik, és Alonso szerint is valószínűtlen volt, hogy pontokat szerezzenek Mexikóban.
Itt a Senna-sorozat teljes előzetese – videó!
https://formula.hu/parc-ferme/38612
Pontosan egy hónap múlva, november 29-én debütál a Netflixen az egyszerűen csak Senna címre keresztelt hatrészes sorozat, amely a 30 éve elhunyt brazil legenda életét mutatja be. Ayrton Sennát Gabriel Leone alakítja a sorozatban, amelyben a gokartos kezdetektől követhetjük végig a háromszoros F1-es világbajnok karrierjét, és amelyben természetesen olyan más pilóták is feltűnnek, mint Alain Prost vagy Niki Lauda. A Netflix most közzétette a sorozat teljes előzetesét – mutatjuk:
Senna előtt tiszteleg a dobogós sapkákkal és a pole-díjjal a Pirelli az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/38611
Idén van a 30. évfordulója Ayrton Senna halálának: a Formula-1-es mezőny már a szezon korábbi állomásain is megemlékezett a brazil legendáról, így például a tragédia helyszínén, Imolában is, míg egykori csapata, a McLaren Monacóban használt egyedi, a brazil zászló színeit ötvöző festést az autóin. Az előttünk álló hétvégén aztán Senna szülőhazájába látogat a száguldó cirkusz, ennek apropóján pedig a Pirelli is tisztelet a háromszoros világbajnok előtt: a dobogón a versenyzők által felvett sapka, valamint a pole-pozíciósnak járó abroncs is a brazil zászló színeit és a Senna-logót viseli.
Verstappen felkerült a leggazdagabb hollandok listájára
https://formula.hu/parc-ferme/38610
Max Verstappen felkerült a leggazdagabb hollandok listájára a Quote 500 éves jelentésében.
A háromszoros F1-es világbajnok a 322. helyet szerezte meg a listán, miközben ő a legfiatalabb, aki szerepel rajta.
Verstappen pozíciója a 210 millió euróra becsült vagyonának köszönhető, a holland csak tavaly 64 millió eurót kapott a Red Bulltól.
Ez fedezte az éves alapfizetését és az F1-es bónuszokat, amiért megnyerte a pilóták bajnoki címét és 20 nagydíjat is közben.
„Sokaknak egy új konyha ára úszhat el a konstruktőri miatt” – Marko
https://formula.hu/parc-ferme/38609
Helmut Marko meglehetősen kritikusan fogalmazott a Red Bull Mexikóban nyújtott teljesítményéről, az energiaitalosok tanácsadója elmondta, hogy a csapatnak össze kell szednie megát a hátralévő négy versenyhétvégén.
„Minden rosszul alakult, nem engedhetünk meg magunknak több ilyen versenyt” – mondta Marko a mexikói futamot követően, melyet Verstappen a hatodik, Perez pedig az utolsó, tizenhetedik helyen zárt.
„Nem titkoljuk azt, hogy jelentős időt veszítünk a Ferrarihoz és a McLarenhez képest, különösen a lassú kanyarokban” – tette hozzá Marko.
Marko arra is kitért, hogy rendkívül sokba kerülhet a Red Bull alkalmazottainak az, ha a Ferrari és a McLaren is előttük végez a konstruktőri pontversenyben, hiszen a dolgozóik év végi bónusza a bajnokságban elfoglalt helyezésük alapján kerül kifizetésre: „Sokaknak például egy új konyha ára úszhat el emiatt” – jelentette ki a 81 éves osztrák szakember.
Beugró helyettesként tér vissza a MotoGP-be a doppingvétség miatt eltiltott Iannone
https://formula.hu/parc-ferme/38608
Andrea Iannone 2019 végéig volt állandó tagja a MotoGP mezőnyének, karrierje során egy futamgyőzelmet is aratott: a 2016-os Osztrák GP-n ő törte meg a Ducati hosszú évek óta tartó nyeretlenségét. 2019 végén azonban tiltott szert, drosztanolont találtak a szervezetében, ami miatt hosszas tárgyalási folyamat végén négyéves eltiltást kapott. Ez 2023 végén járt le, és a kihagyás ellenére volt érdeklődő Iannone iránt, aki a Superbike-világbajnokságon kötött ki, ahol idén egy futamot is nyerni tudott, összetettben pedig a nyolcadik helyen zárt.
Most pedig a MotoGP-be is visszatérhet az olasz, igaz egyelőre csak egyetlen futamra: a VR46 hétfőn bejelentette, hogy Iannone fogja helyettesíteni a hétvégi Malajziai Nagydíjon – a sors furcsa játéka, hogy öt éve épp itt bukott meg a doppingteszten a versenyző – a hónapok óta problémát jelentő vállát a 2025-ös szezonra való teljes felépülés érdekében már most megműtő és így az idei utolsó két fordulót kihagyó Fabio di Giannantoniót. A bejelentés egyelőre Sepangra szól, Valentino Rossi alakulata azt nem kommunikálta, hogy a valenciai évadzárón ki lesz a beugró, de értelemszerűen Iannone oda is esélyes. Ezzel a 35 éves motoros csaknem kereken öt év távollét után tér vissza a királykategóriába, méghozzá egy GP23-es specifikációjú Ducati nyergében.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Verstappen még büntetőpontokat is kapott, Colapintót is elmeszelték
https://formula.hu/parc-ferme/38607
Bőven akadt dolga a felügyelőknek az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon. A legnagyobb fókuszt persze Max Verstappen és Lando Norris esetei kapták a 4-es és 8-as kanyarban, amelyért a holland egyaránt 10-10 másodperces időbüntetést kapott még a futam során. Az előbbi eset ítéletéről szóló dokumentumot azonban utólag módosította az FIA: Verstappen a 4-es kanyarban történt leszorításért – a felügyelők szerint Norris biztonságos módon és a pályán belül meg tudta volna csinálni a manővert, amely során előrébb volt a kanyarcsúcspontnál – még két büntetőpontot is kapott. Ezzel a Red Bull-os hat büntetőpontnál jár az elmúlt 12 hónapos időtartamban.
A stewardok vizsgálták Verstappen csapattársát, Sergio Perezt is két incidensért, ám végül sem a Liam Lawson, sem a Lance Stroll elleni ütközetért nem szankcionálták a mexikóit: úgy ítélték meg, hogy az új-zélandinak hagyott elég helyet a pályán maradásra, és a kanadait sem szorította le unfair módon.
Nem volt azonban ilyen szerencsés Franco Colapinto, aki szintén Lawsonnal akaszkodott össze. A felügyelők arra jutottak, hogy az 1-es kanyar felé menet a Williams még nem volt teljesen a Visa RB mellett, így nem kellett Lawsonnak helyet hagynia az argentin számára. Lawson keményen védekezett, de így is hagyott elég helyet Colapintónak, aki ennek ellenére elhagyta a pályát. A 2-es kanyarba menet is hagyott helyet az új-zélandi az ellenfelének, aki azonban a gázon maradt, és ez okozta az ütközésüket, ami miatt Lawsonnak orrkúpot is kellett cserélnie. A stewardok utólag emiatt 10 másodperces büntetést róttak ki a williamsesre – igaz, mindez nem változtatott a 12. helyezésén.
Búcsúfotózást tartott az Alpine a távozó magyar mérnöknek
https://formula.hu/parc-ferme/38606
Nagy Mátyás évek óta dolgozott az Alpine F1-es csapatánál mérnökként, a mai Mexikóvárosi Nagydíj azonban az utolsó versenyhétvégéje lesz az istállónál: eligazol ugyanis a BMW Motorsporthoz.
A magyar szakembertől méltóképpen búcsúztak az enstone-iak, ugyanis a mai napon búcsúfotózást szerveztek neki:
Verstappen újabb motorcserés rajtbüntetésre számít idén
https://formula.hu/parc-ferme/38605
Műszaki gondokkal küzdött pénteken a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon Max Verstappen, akinek szombatra ki is cserélte a motorját a csapat: mivel egy korábban már használt erőforrás került az autóba, ez nem járt büntetéssel. Könnyen lehet azonban, hogy vár még majd rajtbüntetés a vb-éllovasra: Verstappen a belsőégésű motort illetően már Belgiumban túllépte az egy szezonra megengedett limitet, így ott hátrasorolták, ám ha bármelyik másik komponensből – a turbófeltöltőből, az MGU-H-ból, az MGU-K-ból, az akkumulátorból vagy a vezérlőelektronikából – is szükség lesz extra alkatrészre, akkor újabb szankciót akasztanak a Red Bull-os nyakába.
Márpedig Verstappen pontosan erre is számít: „Úgy gondolom, lesz újabb büntetés, igen” – erősítette meg a címvédő a sajtó kérdésére. Sokan arra számítanak, hogy erre már a jövő hétvégi Sao Pauló-i Nagydíjon sor kerülhet, mivel a hátralévő helyszínek közül Interlagos az, ahol a korábbi években láthattuk, hogy a mezőny hátsóbb régióiból is fel lehet zárkózni. A jelenleg 57 pontos előnnyel vezető Verstappen azonban még nem tudta megmondani, hogy ők is erre az ösvényre lépnek-e: „Attól függ. Meglátjuk, meddig tudunk kitartani a jelenlegi felhozatallal.”
Norristól leste el a rendhagyó kanyarvételt pole-körén Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/38604
Amikor Carlos Sainz a Q3 végén befejezte pole-pozíciót érő gyorskörét, az éles szeműek kiszúrhatták, hogy a szokásostól eltérően vette az utolsó kanyar ívét: nem kis szögben fordult, a minél hatékonyabb kigyorsítás érdekében, hanem szögletesen, a bokszutcafalhoz egészen közel maradva – normál esetben ez a kanyarvétel tempóhátrányt jelent a következő körben a célegyenesben, de mivel Mexikóban a célvonal közel található az utolsó kanyarhoz, az időmérő leintésénél nyerhető egy kis előny a megtett út minimalizálásával.
Az időmérőt követő FIA-sajtótájékoztatón is megkérdezték Sainzot a rendhagyó kanyarvételről, a spanyol pedig elárulta, a megoldást nem saját kútfőből, hanem korábbi csapattársától merítette:
„Ez egy landós dolog, általában ő szereti ezt csinálni. Talán az iRacingből származik, szereti, ha rövid távot kell megtennie a célvonalig. Azt gondoltam, semmit sem veszíthetek vele, de talán gyorsabb, ha rövidítek a megtett úton, talán egy vagy két ezredmásodpercet nyerek. Emlékszem még a McLarennél töltött napokból, hogy sokat csinálta, engem pedig elgondolkodtatott” – beszélt a kanyarvételről Sainz. Mivel a különbség a végén a második Verstappenhez képest 0,225 másodperc volt, biztosan nem ez az apróság döntött – de jelzi, hogyan igyekeznek mindent megragadni a versenyzők, hogy legalább ezredekkel gyorsabbak legyenek.
Áttervezett F1-es autó várhatja a Ferrarinál Hamiltont
https://formula.hu/parc-ferme/38603
Miközben még az idei fejlesztések sem feltétlenül álltak le, a Gazzetta dello Sport információkat szivárogtatott ki a 2025-ös F1-es Ferrari műszaki megoldásai kapcsán. Az olasz lap értesülései szerint a jelenleg egyelőre Project 677 név alatt futó versenygépen a legjelentősebb változás az idei SF-24-eshez képest az első felfüggesztést fogja érinteni, ami az eddigi nyomórudas megoldás helyett vonórudassá válik.
Ezzel a Ferrari követné a Red Bull 2022 óta képviselt irányzatát, hátul viszont továbbra is megmaradnának a vonórudas felfüggesztésnél, ami ellentétes az energiaitalosok és a McLaren által használt változattal – az olasz lap szerint azért, mert az autó hátulja a „sarokköve” az aerodinamikai tulajdonságainak. A Gazzetta hozzáteszi: változni fog még a váltó belső elhelyezkedése, valamint a hűtőrendszeren is fejlesztenek, hogy nagyobb aerodinamikai szabadságot biztosítson a mérnököknek az oldaldobozoknál, de ezen a téren nem várható jelentős változtatás.
A 2025-ös Formula-1-es Ferrari már nem az Aston Martinhoz igazoló Enrico Cardilo, hanem a Mercedestől érkező és karosszériáért felelős technikai igazgatóvá kinevezett Loic Serra irányításával fog készülni – aki az Ezüst Nyilaknál amúgy együtt dolgozott a jövőre szintén vörösbe öltöző Lewis Hamiltonnal, aki Charles Leclerc új csapattársa lesz.