A páros tavaly is az első sorból rajtolt: akkor egy koccanásos incidens lett a vége, amely a szezon hátralevő részét is meghatározta, a Mercedes vezetése azonban most nem tart ilyesmitől.
Hamilton a Q1-ben és a Q2-ben is kikapott Rosbergtől, a Q3-ban viszont robbantott, mesés második szektoros produkciójának köszönhetően közel fél másodpercet vert a rivális csapattársra. Arra a kérdésre, hogy minek volt köszönhető a meglepő javulás az ominózus pályaszakaszon, a brit egy huncut mosollyal elsunyiskodta a választ: „Egyszerűen jól összeraktam, a többi túlságosan bizalmas” – mondta Hamilton, aki idei tízedik rajtelsőségével már a hátralevő futamoktól függetlenül is bezsebelte a kvalifikációs vb-címet, amely tavaly még a házon belüli ellenfélé volt.
Hamilton megtáltosodásához Rosbergnek sem volt túl sok hozzáfűznivalója: „Nem titkolom, nagyon meglepődtem, ugyanis arra számítottam, hogy megszerzem a pole-t. Pláne akkor hökkentem meg, amikor kiszálltam a kocsiból és vetettem egy pillantást az időeredményekre. Neki sikerült még valami pluszt előhúzni a csomagjából, nekem pedig nem. Ennyi” – sommázott szemlátomást tanácstalan arccal a német, aki egy újságírói kérdésre válaszolva sokadszorra is nyomatékosította: noha a hátránya 21 pont és az üldözött Hamilton a jelek szerint ismét remek formában van, rendületlenül hisz abban, hogy idén elhódíthatja a világbajnoki titulust.
Ha a célját valóra akarja váltani, a németnek kockáztatnia kell és sokakban épp emiatt sejlik fel a tavaly Belga Nagydíj rajtja. Akkor is a két Mercedesé volt az első sor és a két versenyző a második körben, a Les Combes-nál koccant egymással. Az incidens, valamint annak utóhatása az évad egész hátralevő részére rányomta a bélyegét, így többekben felmerül a kérdés, hogy mi van, ha az egész újra megismétlődik? Toto Wolff, a csillagosok sportigazgatója nyomatékosította, hogy a csapatvezetés nyugodt, nem számítanak újabb ősz hajszálakat eredményező esetre: „Nem tartok ilyesmitől. Idén a két versenyzőnk már megmutatta, hogy tudnak nagyon szoros, remek csatákat vívni problémák nélkül. Biztos vagyok abban, hogy holnap egy tiszta, jól sikerült rajt után izgalmas, szoros csatával nyűgöznek majd le bennünket. Semmi egyébbel” – mondta a szakvezető.
Wolffot saját bevallása szerint nem egy esetleges összetűzés, sokkal inkább a most első ízben alkalmazott új rajtprocedúra aggasztja, kiváltképp annak fényében, hogy a Mercedesek pocsék startot produkáltak a legutóbbi két fordulóban: Silverstone-ban a Williamsek, a Hungaroringen pedig a Ferrarik csináltak bolondot a piros lámpák kialvása után az Ezüstnyilakból. „Aggodalom mindig van, amikor új fejlesztések érkeznek, új szabályok lépnek életbe. Az FIA célja az volt ezzel a módosítással, hogy nagyobb legyen a kiszámíthatatlanság és semmi kétségem nincs afelől, hogy látunk majd meglepő dolgokat a rajtnál. Ilyenkor mindig felmerül a kérdés, hogy mi fog történni? Már izgatottan várom, hogy lássuk!” – mondta a sportigazgató.
Az új rajtprocedúráról természetesen a bajnokcsapat versenyzői is véleményt nyilvánítottak. Rosberg pusztán annyit tartott célszerűnek megjegyezni, hogy „sokan lesznek, akik megkavarodnak majd a rajtnál, ez teljesen biztos”, míg Hamilton részletesebben beszélt várakozásairól. „Nem hinném, hogy aggódnom kellene, mert csodálatos csapat dolgozik mögöttem, akik nagyszerűen felkészítettek az új rajtprocedúrára, így bízom benne, hogy sikerül kihoznom a rajtból a legjobbat” – mondta magabiztosan a bajnoki tabella éllovasa.
Ami a pénteki Rosberg-gumimizériát illeti, szombatra sem lettünk sokkal okosabbak az okokat illetően. A Pirelli egy rövid közleményben annyit tudatott, hogy lefolytatták a belső vizsgálataikat, amely során a következtetésre jutottak, hogy külső körülmény vagy tárgy okozta az első edzésnap legnagyobb felhördülést előidéző incidensét. Ezt sajtóértekezletén Wolff is megerősítette: „A Pirellivel együtt nagyon sok időt fordítottunk arra, hogy elemezzük a helyzetet, tanulmányozzuk a sérült abroncsot és megpróbáljunk megvizsgálni minden lehetséges variációt, de nem találtunk semmit. Teljesen biztos vagyok abban, hogy valamilyen bizarr külső körülmény idézte elő a tegnapi esetet, amelyet még rekonstruálni sem tudunk. Ahogyan eddig, úgy ezután is tartjuk magunkat azokhoz az előírásokhoz, amelyeket a Pirelli javasolt” – fogalmazott a Mercedes vezére.
A csillagosok legfőbb üldözőjének számító Ferrari nagy csalódást okozott híveinek a Q2-ben műszaki hiba miatt búcsúzó Kimi Räikkönennel, valamint a Q3-ban mindössze a 9. helyig jutó Sebastian Vettellel. A német elismerte, hogy nem volt elé gyors, ugyanakkor sietve megjegyezte: „Semmi ok a pánikra, a mai nap nem sikerült jól, de a kocsi egyenesbeli sebessége remek, így a versenyen biztosan jó lesz” – mondta a ponttáblázat 3. helyén álló négyszeres világbajnok. Míg a vörösök gyengén muzsikáltak, addig a Ferrari-kontraktusról lemaradó Williams-pilóta, Valtteri Bottas a 3. rajthellyel vigasztalta magát, a nap legkellemesebb meglepetését pedig a Lotus szállította. A különítményről mostanság kizárólag a gyötrelmes helyzete miatt esett szó, ezúttal viszont Romain Grosjean a 4., Pastor Maldonado pedig a 8. helyre repítette az E23-ast: „Kiváló teljesítmény volt, éppen olyan, amilyet akartunk. Az egyetlen árnyoldal az, hogy Romainra öt rajthelyes büntetés vár a váltócsere miatt, így nem tudjuk teljes egészében kiélvezni csodálatos körének eredményét, de szerintem így is mindkét autónk jó helyzetből vág majd neki a futamnak” – értékelt Alan Permane, az enstone-i különítmény főmérnöke.
Míg a Lotus a nap pozitívumát hozta, addig – lassan már-már szokás szerint – a McLaren-Hondáé volt a negatív meglepetés. A brit-japán együttesnél már pénteken tudták, hogy a két versenyző, Jenson Button és Fernando Alonso együtt összesen 55 rajthelyes büntetésre számíthat az alkatrész-csereberék miatt, de mivel újabb beavatkozásokat hajtottak végre, ez a szám szombat délutánra 105-re nőtt. „Ez biztosan új világrekord, így szerintem kellene egy torta is a megünnepléséhez” – mondta fanyar mosollyal a kétszeres vb-első spanyol, akit az élesebb szeműek kora este a Red Bull háza táján láthattak sertepertélni. Feltűnését azzal indokolta, hogy egy korábbi mérnökével találkozott, de persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy bár a McLaren-Honda által kiperkált évi 35 millió euró komoly húzóerő, a spanyol arcára ki van ülve a sikertelenség miatt érzett csalódottság, a Red Bull pedig – pláne, ha a pletykák alapján valóban Mercedes-hajtásláncra váltanak – akár már a közeljövőben újra erős versenygép lehet…