Az energiaitalos csapat pazar kettős dobogót ért el a Hungaroringen, az RB11 azonban szenvedett a gyors pályákon, Spa-Francorchamps és az utána következő Monza pedig épp ezek mintapéldája. Christian Horner úgy véli, hogy – hacsak nem esik az eső – Daniel Riccardo tavalyi győzelmének helyszínén ismét a gyengélkedő Red Bullt láthatják a nézők.
„Nagyobb kihívást fognak jelenteni, mint Magyarország, valószínűleg Szingapúr a következő lehetőség, hogy kitűnjünk” – idézi Hornert, a Red Bull csapatvezetőjét a crash.net. „Azonban folytatjuk a fejlesztési hajszát az autóval. Sosem lehet tudni, akár eshet is Spában. Kedvező pozícióban kell lenni azokon a napokon, amikor a többieknek nem megy jól.” Magyarországon pont ezzel a taktikával aratott az istálló, jó helyen álltak, mikor a Mercedesek hátraestek, Kimi Raikkönen pedig műszaki okok miatt kiállt.
Horner ugyanakkor emlékeztetett rá, a Red Bull kifogyott a szabadon felhasználható Renault erőforrásokból, a motorcsere és vele járó büntetés megkerülhetetlen. „Nem megoldható, hogy ne használjunk el egy újabb motort, különösen Ricciardóval. Most már csak az ötödik számú motorja maradt, melyet péntekenként, szombatonként és vasárnaponként kellene használnia. Valószínűleg a következő pár verseny valamelyikén cserélünk. Azt még el kell döntetünk a számok alapján, hogy mindkét versenyzővel, vagy csak egyikükkel.”
Az állóvizet emellett felkavarhatja az új, rajtra vonatkozó korlátozás, amely nagyobb felelősséget ad a versenyzők kezébe. „Ez újabb lehetőségeket nyit meg” – kommentálta röviden Horner a változást.