A Red Bull és Renault korában gyümölcsöző kapcsolata jelentősen megromlott az idei, eredménytelen év során, kevesen hisznek még abban, hogy a két fél partnersége folytatódni fog a jövőben. A csapat hangsúlyozza, hogy szerződésük értelmében 2016-ban még együtt maradnak – ráadásul változatlan státuszban, függetlenül attól, hogy a Renault saját istállót kíván-e indítani –, valószínű azonban, hogy 2017-től új motorpartner után kell nézniük. A lehetőségek száma pedig véges – egészen pontosan kettő.
„Az erőforrás egy nagyon komplikált terület. Nem mondhatjuk azt, hogy oké, vágjunk bele. A bevezetési idő három év, és ha az ember ilyen döntést hoz meg, az pénzügyileg is súlyos befektetés” – nyilatkozott a motorsport.com-nak Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, lényegében kizárva annak lehetőségét, hogy egy új gyártó csatlakozzon az istálló oldalán. „Ha egy nagy autógyár igazgatótanácsában lennék, látni akarnám, milyen irányba megy az F1, mik a szabályok, stabil-e. Túl sok a kérdőjel, mondanám.”
Ez egyben azt jelenti, hogy a Red Bullnak két reális opciója marad, a Ferrari vagy a Mercedes, amelyek mögött 2017-re három év tapasztalat fog állni a V6-os erőforrások terén – plusz ott van még a Honda, melyet azonban a motorsport.com nem nevezett meg a potenciális motorok között. A Ferrari már az Osztrák Nagydíjon felajánlotta erőforrását a csapatnak, a Mercedes viszont elismerte, hogy vacillál: nem szívesen adná oda motorját egy olyan istállónak, amely már számtalanszor bizonyította, képes legyőzni mindenki mást.