A Magyar Nagydíjon csupán nyolcadikként célba érkező Nico Rosberg 21 pontos lemaradással Lewis Hamilton mögött vág neki a spái versenynek, ahol egy fontos szabályváltozás lép életbe: korlátozzák a versenyző és csapat közötti kommunikációt a rajtot megelőzően, minimálisra csökkentve a pilótáknak adható segítséget.
„Tetszik a módosítás, mivel lehetőséget ad arra, hogy legyőzzem Lewist ezen a területen” – emelte ki Rosberg, mi számára legfontosabb az új előírásban. „Egész eddig ez nehéz feladat volt, mivel nem a versenyzők tartották kézben. Kihívás lesz, valódi, mivel eddig a mérnökök ellenőrzésük alatt tartották, akik a beállításokon és egyebeken variáltak. Most már csak rajtunk fog múlni, ami nagy változás.”
„Könnyű lesz megcsinálni, ugyanakkor bonyolult, ha jól akarod csinálni” – magyarázta a német versenyző. A rádiós korlátozás mellett történik egy másik változás is, a kuplung fogási pontján nem lehet módosítani, miután a versenyzők a futam napján elhagyták a bokszutcát. „A procedúra változatlan marad, de jobban kell majd reagálnod, mivel a kuplungot nem lehet tökéletesen beállítani, egyszerűen csak be lesz állítva, neked pedig azzal kell boldogulnod. Egészen biztosan bonyolult lesz.”
A Mercedesnek akár még fejfájása is származhat a módosított rajtprocedúrából, ugyanis Silverstone-ban és a Hungaroringen épp a startnál hagyta le őket mindkét Williams illetve Ferrari. „Nem változtathatunk a fogási ponton, ami különös lesz annak fényében, hogy a kuplung változó hőmérsékletű a rajtok folyamán. Ha túl hideg vagy túl forró, az jelentősen változtat azon, mennyi nyomaték megy a kerekekhez. Érdekes lesz látni, mennyire lesz különböző a versenyzők számára, ami pedig minket illet, esély van rá, hogy még kevésbé kiegyensúlyozott rajtaink lesznek.”