Az FIA júniusban közölte, hogy már idén, szezon közben változtatni fog a rajtprocedúrára vonatkozó előírásokon, azzal a céllal, hogy egy jól elkapott rajt sokkal inkább a versenyző érdeme legyen, mint eddig. A mostani rendszerben ugyanis a felvezető körben a csapatok közlik pilótáikkal a kuplung azon pontos paramétereit, amelyek mellett a legjobban sikerülhet az elrugaszkodás, míg Spától ilyen segítséget már nem vehetnek igénybe a versenyzők, és maguknak kell rájönniük a beállításokra a rendelkezésükre álló hiányos adatmennyiségből.
Eddig bárkit is kérdeztek meg a mezőnyben, mindenki egy kézlegyintéssel igyekezett elintézni az új szabály teljesítményre gyakorolt hatását, ám a német Auto Motor und Sport most arról számolt be, hogy a csapatok valójában nagyon is nyugtalanul várják a következő versenyhétvégét emiatt.
„Néhány mérnök nagy zűrzavart jósol Spára. Az elmúlt hetekben a csapatok rengeteg levéllel bombázták az FIA-t, amelyekben arról érdeklődtek, hogy pontosan mi megengedett és mi nem” - írja a lap.
Az AMuS a csapatok személyzetének néhány tagját is idézi, akik szerint valójában most sem fognak tudni sokkal többet tenni a versenyzők, mint korábban, viszont jóval többet veszíthetnek. Egy meg nem nevezett mérnök szerint, ha a pilóta rosszul lövi be a beállításokat, két forgatókönyv egyike valósul majd meg: „Vagy szörnyű rajtja lesz, vagy túlhevíti a kuplungját a verseny későbbi szakaszában.”
A Force India csapatmenedzsere, Andy Stevenson pedig hozzátette: „A versenyzők előre tudni fogják, ha rossz rajtjuk lesz, és semmit nem tehetnek majd ellene.”
A hírek szerint a csapatok különösen amiatt zsörtölődnek, hogy már megint a szezon közepén érkezett egy szabályváltozás, így nem tudtak arra kellően felkészülni, hiszen az idei autókat úgy tervezték, hogy a rajtokat egy tökélyre fejlesztett szoftver kezelje, aminek helyes működéséhez a kuplung optimális beállításait kell betáplálni.