DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Melyik márka jut először eszedbe az F1-ről?

Ha a Red Bullra gondoltál, te is a rajongók többségébe tartozol. Egy felmérés megkérdezettjei ezt a nevet mondták legtöbbször a szponzorok közül, az élmezőnyben a Shell és Martini is.

A kérdést az F1-es versenyzők szervezete, a GPDA, valamint a motorsport.com hírportál által összeállított kérdőívben tették fel, amelyre összesen 130 ezer válasz érkezett a világ 194 országából. A megkérdezett rajongóknak öt Formula-1-ben érdekelt szponzort kellett megnevezniük.

Ezek 46 %-ában szerepelt a Red Bull, amely tizedik éve két saját csapattal rendelkezik a királykategóriában, valamint négy egyéni és négy konstruktőri világbajnoki címet is nyert – az eredmény tükrözi, milyen hatékony a cég marketingstratégiája. A Red Bull 19 %-kal kapott többet, mint a második helyezett Shell. Figyelemreméltó, hogy a harmadik helyen a Marlboro áll, annak ellenére, hogy logói hosszú évek óta nem jelenhetnek meg az autókon. Érdemes megemlíteni, hogy mindkettő a Ferrari szponzora. Egy újabb szponzor, a Santander a hatodik helyen áll, míg 13 % magát a Ferrarit nevezte meg.



A motorsportban nagy múlttal rendelkező, Formula-1-be a Williams oldalán tavaly visszatérő Martini is dörzsölheti tenyerét, ugyanis az alkoholmárka érte el a negyedik helyet, holtversenyben a Mercedes üzemanyag-szponzorával, a Petronasszal. A hetedik helyre, a Santander mögé ért be a Pirelli, amelynek neve minden autó abroncsain ott virít, valamint több nagydíjnak főtámogatója is.

Az első tíz márka listája:

1. Red Bull

46 %

2. Shell

27 %

3. Marlboro

24 %

4. Martini

22 %

4. Petronas

22 %

6. Santander

20 %

7. Pirelli

14 %

8. Ferrari

13 %

8. Mercedes

13 %

10. Rolex

11 %

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: