A kérdést az F1-es versenyzők szervezete, a GPDA, valamint a motorsport.com hírportál által összeállított kérdőívben tették fel, amelyre összesen 130 ezer válasz érkezett a világ 194 országából. A megkérdezett rajongóknak öt Formula-1-ben érdekelt szponzort kellett megnevezniük.
Ezek 46 %-ában szerepelt a Red Bull, amely tizedik éve két saját csapattal rendelkezik a királykategóriában, valamint négy egyéni és négy konstruktőri világbajnoki címet is nyert – az eredmény tükrözi, milyen hatékony a cég marketingstratégiája. A Red Bull 19 %-kal kapott többet, mint a második helyezett Shell. Figyelemreméltó, hogy a harmadik helyen a Marlboro áll, annak ellenére, hogy logói hosszú évek óta nem jelenhetnek meg az autókon. Érdemes megemlíteni, hogy mindkettő a Ferrari szponzora. Egy újabb szponzor, a Santander a hatodik helyen áll, míg 13 % magát a Ferrarit nevezte meg.
A motorsportban nagy múlttal rendelkező, Formula-1-be a Williams oldalán tavaly visszatérő Martini is dörzsölheti tenyerét, ugyanis az alkoholmárka érte el a negyedik helyet, holtversenyben a Mercedes üzemanyag-szponzorával, a Petronasszal. A hetedik helyre, a Santander mögé ért be a Pirelli, amelynek neve minden autó abroncsain ott virít, valamint több nagydíjnak főtámogatója is.
Az első tíz márka listája:
1. Red Bull |
46 % |
2. Shell |
27 % |
3. Marlboro |
24 % |
4. Martini |
22 % |
4. Petronas |
22 % |
6. Santander |
20 % |
7. Pirelli |
14 % |
8. Ferrari |
13 % |
8. Mercedes |
13 % |
10. Rolex |
11 % |