DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Button örülne a szabadabb gumiválasztásnak

A Pirelli igen komolyan fontolgatja, hogy jövőre a csapatok kezébe helyezi a gumiválasztás jogát - az F1 legtapasztaltabb pilótája szívesen venné ezt a változást.

Nem ez az első alkalom, hogy Jenson Button „tetsziket” nyomott egy Forma-1-et elvben izgalmassá tévő elképzelésre: 2009 F1-es világbajnoka szerint a 2017-re tervezett aerodinamikai módosításokat már jövőre szívesen látná a sportágban – sokan nem csak annak tulajdonítják ezt a kijelentését, hogy ő maga annyira odavan az új technikáért, hanem annak is, hogy lehet 2017-ben már nem lesz a Forma-1-ben.



A Michelin-Bridgestone gumiháború idején a gyártók külön keverékeket gyártottak minden egyes csapat számára, nem véletlen, hogy Button örülne neki, ha a Pirelli is ezt az utat járná. „Az, hogy megkapnánk a lehetőséget a szabad gumiválasztásra, izgalmasan hangzik” – idézte a britet a Crash.net. „Ha viszont a lággyal és a szuperlággyal versenyeztünk volna Magyarországon (a Pirelli a lágy és a közepes keverékeket vitte el – a szerk.), nem lett volna izgalmas versenyünk. Lehet, hogy egyedülálló pályáról van szó, de nem hiszem, hogy ez működött volna” – mondta Button, aki némi nosztalgiával a hangjában nemrég arról is megemlékezett, mennyivel szabadabb volt a versenyzők dolga az autóban 10 évvel ezelőtt.

Csapattársa, Fernando Alonso is visszasírja a „boldog békeidőket”, de hozzátette, nem csak az adatok mennyisége jelent változást az akkori időszakhoz képest. „Nagyobb szabadságot kaptunk tesztelések terén, és hogy mennyire lehet fejleszteni az autót. Ezért fordulhatott elő, hogy bár a szezon elején nem volt versenyképes az autód, a végére mégis az lehetett. Most az a helyzet, hogy minden versenyen borítékolható a Mercedes elsősége, és hogy a Manor lesz az utolsó. Nem az információ mennyisége a baj, hanem hogy egész szezonban meg van kötve a kezünk. Amikor Jerezben vagy Barcelonában pályára vittük az autót, olyan volt, mintha egy érmét dobtunk volna a levegőbe. Ha versenyképesnek bizonyul, akkor jó szezonunk lesz, ha pedig nem, akkor egész évben szenvedni fogunk!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: