DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Smedley elárulta, miért szenvedett a Mercedes

A Mercedes autói látványosan gyengébbek voltak az F1-es Magyar Nagydíj során, mint a Ferrarik, a Williams teljesítményért felelős mérnöke pedig elárulta ennek az okát.

Miután az időmérő edzésen demoralizáló különbséggel bizonyultak jobbnak az Ezüstnyilak (különösen Hamilton, aki Rosbergnek majd hat, Vettelnek pedig több mint hét tizedet adott) a többieknél, csak a legelvakultabb Ferrari-rajongók sejtették, hogy csapatuknak feljebb is lesz keresnivalója, mint a pódium harmadik foka. Amíg Rosberg ideig-óriág tartani tudta Vettel és Raikkönen tempóját, Hamiltont hibák sorozata fektette két vállra, de összességében mindketten alulmaradtak a vörös autókkal szemben.



Rob Smedley, a Williams teljesítményért felelős mérnöke tudja a miértre a választ: „Meglepődtem, hogy milyen gyorsak” – idézte a britet az Autosport. „Ha megnézzük, hogy milyen időket futott mindenki pénteken, és milyet vasárnap, látható, hogy ők is és mi is külön dimenzióban autóztunk. Ami a gumikat illeti, nyilvánvaló, hogy a Ferrari jobban munkára tudta fogni őket a verseny nagy részében, mint a Mercedes, az időmérőn viszont egyáltalán nem ez volt a helyzet. Nem azért, mert enyhítő tényező, de ezeket a gumikat nehéz megérteni, a Mercedesnek pedig ez nem nagyon sikerült.”

Toto Wolff elismerte, hogy a Ferrari tempója meglepő volt, de úgy véli, hogy a teljesítménybeli eltérés nem csak annak volt köszönhető, hogy a Ferrari jobban ki tudta használni a körülményeket. „Szenvedtünk Nico autójával, aki nem igazán tudott beleszólni a küzdelembe, de Lewisnak jó tempója volt. Nem lehet leegyszerűsíteni a problémát, hogy a meleg miatt voltak gyorsabbak, mi pedig a hűvösben vagyunk jobbak. Ez egy különleges pálya volt, ahol nem volt megfelelő a tempónk, ezt pedig ki kell vizsgálnunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: