Az Autosport beszámolója szerint nagy lökést kapott a Renault végső döntése az F1-es program folytatásával, illetve a gyári csapat vásárlásával kapcsolatban. A franciák ugyanis azt mérlegelték korábban, hogy a Williamshez hasonlóan történelmi alapon ők is részesülhetnek-e visszatérésük esetén a FOM által a nagy-, illetve a történelmi csapatoknak osztott bónuszból.
Erre minden alapjuk meg is lenne, hiszen a francia gyár 1977-es bemutatkozása óta csak öt szezonban nem volt érdekelt, sőt ezek közül háromban, 1998 és 2000 közt az általuk tervezett motorok (Mecachrome, Supertec) jelen voltak a királykategóriában, ha ők maguk nem is. Gyári csapatként 19 szezont teljesítettek, mérlegük két egyéni és két konstruktőri cím mellett 303 futamon összesen 35 futamgyőzelem és 51 pole.
Az Autosport kérdésére Bernie Ecclestone maga is megerősítette, hogy a Renault jogosult lenne erre a bónuszra, s szerinte még az sem lehet akadály, ha jelenlegi partnereik, a Red Bull és a Toro Rosso megvétózzák ezt – ugyanis alapesetben minden csapat egyetértése szükséges lenne. „Ha a Renault megteszi, amit kell, nem hiszem, hogy mindenki jóváhagyására szükség lenne. Szerintem könnyedén megoldjuk a dolgot” – idézi az üzletembert a lap.
A Renault F1-es programjának vezetője, Cyril Abiteboul leszögezte, hogy bár természetesen nem a pénzre utaznak a franciák, megfelelő anyagi lehetőségek nélkül nem hajlandóak belevágni a programba. Ezt meg is indokolta: „Egyáltalán nem áll szándékunkban úgy szerepelni az F1-ben, mint most, amikor csak a létszámot növeljük. Tekintettel arra, milyen örökségünk van a sportágban, a Renault F1-es programjának az élvonalba kell tartoznia.”
„Persze nem csupán pénz szükséges ehhez, az viszont biztos, hogy elengedhetetlen. Szóval Bernie ezen megnyilatkozása egyértelműen pozitív.”