DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

McLaren: Adjunk ügyfélautókat GP2-es csapatoknak

Örökzöld kérdés övezi a más csapattól vásárolt ügyfélkocsikat: a McLaren egy egyedi elképzeléssel állt elő, más résztvevők azonban nem hajlanak a koncepcióra, amely gyökeresen megváltoztatná az F1-et.

A motiváció, amely az időről időre előkerülő téma mögött áll, a költségek csökkentése és ezáltal a rajtrács létszámának szinten tartása. A Formula-1 jelenlegi csapatai egyúttal konstruktőrök is, hiszen mindenki maga gyártja le autóját: ezt a hosszú ideje bevett szokást változtatná meg, ha az istállók megvásárolhatnák egy másik istálló komplett autóját, számottevően olcsóbban, mintha saját maguk végeznék a fejlesztést.

A rajongók nagy része támogatja az ötletet – az Autosport lap kérdőívében 62 % szavazott igenre – a csapatok azonban megosztottak. A McLaren ötlete például az, hogy GP2-es alakulatok csatlakozhassanak ilyen módon a királykategóriához.



„Tetszik az ötlet, hogy egy GP2-es csapat, mint az ART, megvásárolhatna vagy bérelhetne két McLarent. Azonnal versenyképesek lennének, a sok befektetés nélkül” – mondta Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója az F1 Racing lapnak, aki nem véletlenül említette az ART nevét. Az utánpótlás-kategória istállója a McLaren és Honda közös juniorcsapatának szerepét tölti be.

„Ezáltal a show is jobb lenne, valamint, mondjuk, a mi két fiatal pilótánk, Kevin Magnussen és Stoffel Vandoorne is esélyt kapna, hogy csinálhasson valamit. Ma az egyik problémánk az ára annak, hogy versenyképes légy. Ez a megoldása, hogy több versenyképes autó legyen a rajtrácson, a megfizethetetlen költségek nélkül.”

Mások azonban nem pártolják az ötletet, mint például a mezőny legkisebb csapata, a Manor. „Az emberek azt mondják, hogy az ügyfélautók csökkenteni fogják a költségeket” – mondta Graeme Lowdon, a Manor sportigazgatója. „Ha ez a helyzet, akkor a Manornak kellene az összest gyártania, hiszen olcsóbb lenne, mint bárki másé. Egészen egyértelmű, hogy ezt sosem fogják elfogadni. Az ügyfélautók nem oldják meg az alapvető hibát, csak megkönnyítik, hogy az emberek jöjjenek-menjenek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: