A Red Bull ausztrál pilótája épp hogy elhagyta a pályát a Copse kanyarban, legjobb Q3-as körét azonban törölték, ez pedig azt jelentette, hogy hetedik helyett csak a tizedik rajtpozícióból startolhatott. Ricciardo úgy gondolja, a versenyzők vérében van, hogy a határokat feszegessék, a köridő elvétele pedig nem elégséges visszatartó erő. Ha a fehér vonal szomszédságában aszfalt helyett sóderágy lenne, amely kíméletlenül megbosszulja a vezetői hibákat, az sokkal nagyobb szabályozó erővel bírna.
„A dolog egyszerű, kapzsik vagyunk, próbáljuk kihasználni a pálya minden utolsó darabkáját. Minél többet ki tudunk használni, annál gyorsabban megyünk. A szél trükkös volt, de nem fogom ezt kifogásnak felhozni. Szél nélkül is kihasználunk minden rendelkezésre álló apró darabkát” – idézi a crash.net Ricciardót.
„Frusztrált voltam, mert úgy gondoltam, hogy még szabályos vagyok, ezért felbosszantott, mikor láttam, törölték az időm. A lejátszást visszanézve nagyon közel voltam, ha szigorúak akarunk lenni, akkor úgy tippelem, 3 centiméterrel mentem túl” – folytatta a versenyző, aki a versenyt 21 kör után műszaki hiba miatt befejezte.
Ricciardo célravezetőbbnek tartana másféle megoldást a fehér vonal tiszteletben tartatására. „Nem ellenzem a pálya határait, legalábbis van közöttük helyes és rossz, de úgy gondolom, hogy egy elrettentő eszközt kellene odatenniük, vagy kavicsot, vagy több műfüvet. Egészen addig így fog menni, ezért pedig senkit nem lehet igazán okolni.”