A korábbi négyszeres bajnokcsapat már versenyek óta a büntetés határán táncol: Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat is negyedik belsőégésű motorját használja, egy újabb csere 10 rajthelyes büntetést fog maga után vonni. A Sky Sports oldala egészen biztosan állítja, hogy a pillanat épp hazai futamukon, az Osztrák Nagydíjon fog bekövetkezni. Korábban az is felmerült, hogy a Red Bull stratégiából cserél hazai versenyén, hogy két forduló múlva, a Magyar Nagydíjon, amelytől azt várják, hogy kedvezzen az RB11-nek, friss motorral indulhassanak egy jó eredményért.
Ausztria, akárcsak Kanada, egyáltalán nem kedvez a Renault motorjának – Silverstone sem fog egyébként –, a montreali versenyen Kvjat csupán két pontot szerzett az istállónak, az autók nyolcadik-kilencedik helyről indultak. A Red Bull Ringen talán ennél is nagyobb hangsúly helyeződik a motorerőre, a pálya 80 %-át teljes gázon teljesítik. Emiatt pontszerzési esélyeik is meglehetősen alacsonyak.
Nem az idén negyediknél jobb helyen még egyszer sem végző Red Bull lesz azonban az egyetlen, amelynek rajtbüntetéssel kell számolnia Ausztriában. Egészen biztos, hogy Fernando Alonso autójában hajtásláncelemeket cserélnek, akár 20 helyes büntetést is kaphat. Ennek azon része, amelyet a rajtrácson nem lehet letölteni, a futamon bokszutcai büntetéssé alakul át, melynek mértéke a kiállásnál letölthető 5 másodperces szankciótól stop-and-go büntetésig terjedhet. A Red Bull versenyzőinek a Q3-ba kell jutniuk, hogy ezt a sorsot elkerüljék, és legalább a rajt után akadálymentes versenyt teljesíthessenek.