Megkérdőjelezhetetlen fejlődésen ment át a brit-japán társulás a téli tesztek küszködése óta, és noha a problémák és nehézségek sorának még messze nincs vége (lásd: Jenson Button hétvégi nyűglődése), ám Barcelonában és Monacóban az új fejlesztéseknek köszönhetően végre elérkezhet a McLaren-Honda ideje.
Ami többletet jelent a jövővel kapcsolatosan tett eddig is mindig optimista megnyilatkozásokhoz képest, az az, hogy a McLaren vezetői és Alonso már a Bahreini Nagydíj előtt is ugyanezt mondták, vagyis, hogy Barcelonában érkezhetnek el számukra a szebb napok, és azóta csak egy dolog változott: hogy ez most már a következő versenyt jelenti, nem a távolabbi jövőt.
A wokingi egylet tervei szerint Barcelonára az MP4-30 karosszériáján és Honda erőforrásain is komoly léptékű fejlesztéseket eszközölnek, amitől azt várják, hogy Button melbourne-i és Alonso bahreini 11. helye után végre erőből odaérhetnek a pontszerzők közé.
„Miután szinte teljesen önerőből a 11. helyen végeztünk, úgy vélem, a Honda által beígért teljesítménynöveléssel a tarsolyunkban, Barcelonában már nem leszünk többé lekörözve és képesek leszünk harcba szállni a pontokért. A kvalifikációs tempónk még messze van a többiekétől, ezért az időmérőn a Q2 lehet a célunk, de a versenyen mindenképp pontokat akarunk szerezni” – szögezte le Eric Boullier az Autosportnak nyilatkozva.
Alonso hasonlóan látja csapata barcelonai célkitűzéseit és esélyeit. „Ez egy nagy versenyfutás mindannyiunknak. A Spanyol Nagydíj a hazai versenyem, Monaco pedig mindig különleges. Ott kisebb szerephez jutnak a lóerők, ezért ott mi is jobban teljesíthetünk, ezért továbbra is egységesnek kell maradnunk, végig a feladatra összpontosítva. Úgy gondolom, hogy közelednek a jó eredmények” – bizakodott a kétszeres világbajnok.
A megbízhatósági problémákon kívül a legnagyobb gondot eddig a végsebesség-hiány jelentette a McLaren-Honda számára, hiszen a bahreini kvalifikáción például 15 km/órával maradtak el a leggyorsabbnak mért értéktől. A Honda F1-es projektjének vezetője, Yasuhisa Arai is elismerte, dolgozniuk kell ezen.
„Nyilvánvalóan motorerő-hátrányban vagyunk jelenleg az egyenesekben, és az adatokból látható, hogy a végsebességünk sincs még ott, ahol kéne, de jövünk! Az elmúlt hétvégén is tettünk némi előrelépést e téren, és a relatív tempónk is jó volt, úgyhogy egyértelműen jobb helyzetben vagyunk, mint a korábbi versenyeken” – így a japán szakember.