DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
F1

Miért nem szállt ki Ericsson az autóból?

Egy érdekes fórumhozzászólás világíthatja meg, miért tartott mintegy két percen át Ericsson elsüllyedt Sauberjének kimentése a hétvégi malajziai F1-es futamon. A svéd nem igyekezett.

A Malajziai Nagydíj első kiesője Marcus Ericsson volt, aki a futam első köreiben a hetedik helyért harcolva hibázott, és süllyesztette el autóját az 1-es kanyar külső ívén lévő kavicságyban. A Sauber mentése miatt pályára kellett küldeni a safety cart, ami alapjaiban meghatározta a futam alakulását, hiszen Sebastian Vettel így tudott eltérő taktikára kerülni a Mercedesekhez képest.

Sokan méltatlankodtak azon a futamot követően, hogy miért kellett egy ilyen látszólag ártatlan helyzetben beküldeni a biztonsági autót, bár nem felejthetjük el, hogy Jules Bianchi suzukai balesete miatt az ilyen helyzeteket egészen más megvilágításban kell szemlélnünk, mint korábban. Azonban talán, ha a mentés gördülékenyen zajlik, meg lehetett volna oldani a helyzetet az idén bevezetett virtuális safety car alkalmazásával is.

De pontosan mi akadályozta a mentést? A képernyőkön nem láthattuk, a népszerű F1Fanatic blog szerzője, Keith Collantine megosztott egy az oldalára érkezett fórumhozzászólást, ami magyarázatot jelenthet arra, miért nem tudták időben elszállítani a megfeneklett Saubert:

„Nyolcvan másodpercig tartott, mire kiszállt az autóból onnantól kezdve, hogy elsüllyesztette azt a kavicságyban. A daru 55 másodpercet várt arra, hogy Ericsson kiszálljon, addig meg sem tudta kezdeni a mentést. A versenyzőnek ki kellett volna szállnia, mire a daru megérkezik, s ebben az esetben a kicsúszástól számított 65 másodpercen belül el is hagyhatta volna a pályát, s a mentés véget ért volna. Ericssonnal komolyan el kellene beszélgetnie a stewardoknak...”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: