Persze Ecclestone sok mindent mondott már élete során, amelyeknek (szerencsére?) csak töredéke jutott el a megvalósításig, és akármilyen jó ötletnek is tűnhet most egy női formaautós betétfutam a Formula-1-es hétvégékre, egy ilyen sorozat életre hívása még nem holnap fog megtörténni.
És persze ne is higgyük azt, hogy azonnal elnyerné mindenki tetszését - a motorsportokban tradíciói vannak, hogy a nők és a férfiak egyazon bajnokságokban versenyeznek, és Susie Wolff például már ki is jelentette, lealacsonyítónak érezné, ha egy szedett-vedett női mezőnyben kellene helyt állnia, amelynek tagjai nem lennének ugyanúgy közel azonos szinten a tehetséget illetően, mint a férfiak legjobbjai.
Mi azért összeállítottunk egy fantáziamezőnyt a jelenleg és a közelmúltban aktív autóversenyző hölgyekből, akik már rendelkeznek valamennyi formaautós tapasztalattal. Vajon milyen lenne, ha ők azonos autókkal megküzdhetnének egymás ellen?
Danica Patrick (amerikai)
A jelen női autóversenyzésének alfája és omegája - bár az USA versenypályáiról nem szívesen teszi ki a lábát és pár éve már a NASCAR-ban ténykedik, képességei, hírneve, na meg egyedülálló IndyCar-győzelme révén mindenképp helye lenne a mezőnyben.
Simona de Silvestro (svájci)
IndyCar dobogóval már ő is büszkélkedhet, és az F1-es pilótaüléshez is egész közel került a Sauber révén - kétségtelenül az egyik legaktívabb és legelismertebb női versenyző napjainkban.
Susie Wolff (brit)
Nagyon úgy tűnik, hogy pályafutása megreked a Williams tesztpilótai szerepkörénél - utoljára már 10 éve versenyzett formaautókkal, nagyon itt lenne az ideje leporolni azokat a bizonyos pókhálókat.
Beitske Visser (holland)
Talán a legígéretesebb feltörekvő fiatal, akiről azt semmiképp sem lehet elmondani, hogy ne harcolna foggal-körömmel a feljebbjutásért. Még a Red Bull programjának tagja is volt, bár egy év után szakítottak vele. Egy WSR 3.5 szezon áll mögötte, idén egy újabbra készül.
Carmen Jorda (spanyol)
A rajtjelre várva a rövidnadrág és a mély dekoltázs ugyan nem sokat használ, viszont remek lehetőség lenne a Lotus sokat kritizált kirakat- és fejlesztőpilótájának, hogy bebizonyítsa, a leggyorsabb hölgyek között képes megállni a helyét.
Michela Cerruti (olasz)
Futamgyőzelem az Auto GP-ben, kóstoló a Formula-E-ből, Cerruti kisasszonyt sem lenne szabad kihagyni egy ilyen sorozatból, mielőtt még teljesen a sportautók felé fordítaná a figyelmét.
Alice Powell (brit)
GP3-as tapasztalattal is rendelkezik, ráadásul azon kevesek közé tartozik, akinek már szóbahozták a nevét egy F1-es üléssel - tavaly év végén a Caterhammel.
Katherine Legge (brit)
Rengeteg sorozatban megfordult már a legsokoldalúbb brit versenyzőhölgy - nem is kérdés, hogy a „női F1-ben” is ott a helye.
Tatiana Calderon (kolumbiai)
Két éve az F3 Európa-bajnokságban ténykedik, a tavalyi szezon végén már a pontszerző helyekre is sűrűn benézett.
Milka Duno (venezuelai)
Hajdani IndyCar résztvevő, de tavaly még a NASCAR-ban is feltűnt. Bár már 42 éves, a jelek szerint továbbra is kapható egy kis versenyzésre.
Ana Beatriz (brazil)
Az IndyLights kétszeres futamgyőztese, majd számos IndyCar-részvétel után tavaly a brazil stock car sorozatba száműzte őt az élet.
Sarah Fisher (amerikai)
Már az előző évezredben is versenyzett az IndyCarban, de még mindig csak 34 éves, dacára annak, hogy 2010-ben már bejelentette visszavonulását. Túlságosan meghatározó alakja volt az azt megelőző évtizednek ahhoz, hogy szemet hunyjunk felette. Annak idején még egy McLarent is kipróbálhatott néhány körre.
Pippa Mann (brit)
Egy brit, aki európai szárnypróbálgatások után az USA-ban talált menedéket. IndyLights-futamgyőzelem után a főkategóriában már nem termett neki sok babér, de az 500 mérföldest még tavaly sem hagyta ki.
Victoria Verstappen (holland)
Egy csúcskategóriás formaautós sorozat már nem is lenne az igazi egy a gokartból egyenes ágon felugró Verstappen nélkül. Max lánytestvére ugyan még nála is fiatalabb, csupán 15 éves, de ha számításba vesszük, hogy egy ilyen versenysorozat csak pár év múlva indulna el, akkor még Victoriának is lenne ideje fellépni a gokartokból.
Natacha Gachnang (svájci)
Sebastien Buemi unokatestvére néhány éve erősen szerepelt a spanyol F3-ban, rajthoz állt az F2-ben és az AutoGP-ben is, ám egy sportautóval való baleset után kissé eltűnt a térképről. Le Mans-ban azért fel-feltűnik még olykor.
Cyndie Allemann (svájci)
Gachnang „kortársa”, részt vett az európai F3-ban és a nőknek rendszerint menedéket adó IndyLighsban is.
Samin Gomez (venezuelai)
23 éves, GP3-at is megjárt pilóta. A PDVSA-támogatás garantált, tehát ha valamelyik csapat megszorulna az esetleges jövőbeli női kategóriában, Gomez remek választás lenne.
Vicky Piria (olasz)
Fiatal olasz reménység, szintén GP3-as rutinnal - de ahogy az a legtöbbek esetében történik, az ő karrierje is elakadni látszik.
És az első jövendőbeli futam előtti rajtceremónia során a résztvevők a rajtrács elején felsorakozva megemlékeznének Maria de Villotáról, a Marussiában balesetet szenvedett, majd annak szövődményeként később elhunyt spanyol pilótáról.